KINGSLEY 2 layer pad, ervaringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

maudx7

KINGSLEY 2 layer pad, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 12:27

Tegenwoordig zie ik de Kingsley Pads steeds meer voorbij komen en ben zelf erg gaan twijfelen of ik er eentje zou kopen. Heb wat opgezocht en mijn oog is gevallen op de Kingsley 2 laags pad.

Mijn instructrice heeft mij aangeraden om iets onder mijn zadel te leggen bv. een bondje of pad voor wat meer bewegingsvrijheid. Heb een paar bondjes geprobeerd maar mijn zadel begon te schuiven en is zelfs een paar keer onder de buik van mijn pony beland tijdens het rijden.

Ben benieuwd of iemand ervaringen heeft met de Kingsley 1 of 2 laags pad, aanrader of afrader?

Kingsley 1 layer pad:
http://www.kooleruitersport.nl/p-kingsl ... aags-12161

Kingsley 2 layer pad:
http://www.kooleruitersport.nl/p-kingsl ... aags-12164

aub geen reacties met kijken naar een passend zadel, mijn zadel past prima. :)
Laatst bijgewerkt door maudx7 op 24-03-14 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

2001

Re: KINGSLEY 2 layer pad, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:33

waarom kijk je niet naar een ander passend zadel? lijkt mij beter dan er van alles bij te stoppen zodat hij ietsje beter ligt.

maudx7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 12:35

hannatjuh schreef:
waarom kijk je niet naar een ander passend zadel? lijkt mij beter dan er van alles bij te stoppen zodat hij ietsje beter ligt.

Mijn zadel past goed, alleen zou er graag nog iets onder leggen zodat het iets beter ligt. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:38

maudx7 schreef:
hannatjuh schreef:

Mijn zadel past goed, alleen zou er graag nog iets onder leggen zodat het iets beter ligt. ;)

In je OP schrijf je dat het niet helemaal goed past, Dan zou ik het geld eerder steken in een zadelmaker die het passend maakt dan in zo'n pad.

Zo'n pad is als extra schockdemper "nuttig" niet om je zadel passend te maken.

Citaat:
Omdat mijn zadel niet helemaal goed op mijn pony past heeft mijn instructrice aangeraden om er iets onder te leggen bv. een bondje of pad. Heb een paar bondjes geprobeerd maar mijn zadel begon te schuiven en is zelfs een paar keer onder de buik van mijn pony beland tijdens het rijden.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:39

hannatjuh schreef:

Inderdaad, hier ga ik in mee.
Als je zadel schuift en zelfs al onder de buik van je pony is beland ondanks dat je goed aan gesingeld had lijkt me niet dat je zadel goed ligt. En ik zou dat persoonlijk niet op willen proberen te lossen door andere onderleggers en opvullers.

Laat een goede zadelmaker eens kijken of je eigen zadel misschien aangepast of anders opgevuld kan worden. Of misschien heeft hij wel mooie goed passen tweedehands zadels en kun je je huidige inruilen.

EDIT: in je OP zeg je duidelijk ''Omdat mijn zadel niet helemaal goed op mijn pony past...''

2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:43

maudx7 schreef:
hannatjuh schreef:

je schrijft ook dat je zadel ging schuiven met een bondje eronder. ik weet het niet zeker maar volgens mij is mij geleerd dat als je zadel schuift door een ander dekje oid dat je zadel dan gewoon niet goed ligt...

maudx7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 12:44

@ Delphi & Nini_roosje
Stond inderdaad omdat mijn zadel niet helemaal goed op mijn pony past, bedoelde hier meer mee dat ze wat meer beweginsvrijheid zou kunnen hebben en dat mij daarom een onderlegger is aangeboden.

Mijn instructrice werkt zelf veel met zadels, die zei dat het zadel goed lag alleen dat het beter zou liggen met een pad of een bondje.

Mijn zadel is echter gaan schuiven omdat mijn pony zo smal is. Door dat bondje lag het zadel veel te hoog waardoor het is gaan schuiven. Dit is allemaal al met mensen die er verstand van hebben overlegd.

Ik heb met mensen met ervaring besproken wat ik het beste voor mijn pony zou kunnen doen en deze hebben mij aangeraden iets onder mijn zadel te leggen. Zou graag ervaringen over de pad horen. :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:44

Nu heb je je OP aangepast zie ik ;). Maar dan nog waarom een andere onderleggen voor meer bewegingsvrijheid? Wat bedoel je daar mee?
Knelde je zadel? En waarom ging je zadel met andere bontjes schuiven? Deed je zadel dat daarvoor niet dan met je oude zadeldekje?

EDIT: nee ik heb geen ervaring met de Kingsley 2 layer pad. Hopelijk krijg je snel reacties van mensen die er wel ervaring mee hebben!

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:47

Volgens mij vraagt TS naar ervaringen met Kingsley pad!

maudx7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 12:49

Delphi schreef:
Nu heb je je OP aangepast zie ik ;). Maar dan nog waarom een andere onderleggen voor meer bewegingsvrijheid? Wat bedoel je daar mee?
Knelde je zadel? En waarom ging je zadel met andere bontjes schuiven? Deed je zadel dat daarvoor niet dan met je oude zadeldekje?

Heb hem inderdaad aangepast, had het niet helemaal goed verwoord!

Het zadel knelt een beetje op de schouders als ik hem iets te ver naar voren leg. Ze zou meer vrijheid aan de schouders krijgen als de druk wat weg gehaald werd dmv een onderlegger volgens mijn instructrice.

Ik rijd elke dag met verschillende dekjes, waarbij mijn zadel nooit schuift. Heb een paar keer met een bontje gereden, dan had ik gewoon een normaal onderdekje met daarover een bontje en dan een zadel. Goed aangesingeld enzo, maar omdat het zadel door het bondje een stuk hoger kwam te liggen, omdat mijn pony zo smal is is het gaan schuiven.

maudx7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 12:49

emil01 schreef:

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:57

emil01 schreef:

Inderdaad, maar de OP is aangepast. Eerder stond er dat het zadel niet goed past ;)
En ik zou het niet aanraden om een niet passend zadel wel passend proberen te maken met een ander dekje/pad. Vandaar mijn reactie.

Maar jij hebt dus wel ervaring met deze pad?

TS, kun je via een stalgenootjes of via je instructrice niet aan zo'n dekje of andere dekjes komen om het eens te proberen?
En wellicht toch eens de zadelmaker vragen of hij met een simpele aanpassing van het zadel je probleem kan oplossen?

maudx7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 13:01

Delphi schreef:
emil01 schreef:

Inderdaad, maar de OP is aangepast. Eerder stond er dat het zadel niet goed past ;)
En ik zou het niet aanraden om een niet passend zadel wel passend proberen te maken met een ander dekje/pad. Vandaar mijn reactie.

Maar jij hebt dus wel ervaring met deze pad?

TS, kun je via een stalgenootjes of via je instructrice niet aan zo'n dekje of andere dekjes komen om het eens te proberen?
En wellicht toch eens de zadelmaker vragen of hij met een simpele aanpassing van het zadel je probleem kan oplossen?

Stalgenootjes rijden vooral met bontjes!
Heb wel een keer een pad van Harry's Horse er onder gehad, maar was een enorm zwaar geval wat voor geen meter lag.

Zal het er nog eens met mijn instructrice over hebben, maar zoals ik al zei heeft mijn instructrice zelf veel verstand van zadels.

De OP is inderdaad aangepast, omdat ik opzoek ben naar ervaringen over de pad niet naar mensen die zeggen dat mijn zadel niet past terwijl ze mijn zadel nooit hebben voelen liggen, en ik het hier met mensen die er verstand van hebben over heb gehad. (zin klinkt vervelender dan hij bedoeld is maar ben gewoon opzoek naar ervaringen over de pad.)

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:06

de pad is niet om meer schoudervrijheid te verkrijgen, enkel als schokbreker maar dat staat ook bij de info van de website. Schoudervrijheid krijg je enkel door je zadel op de juiste plaats van de rug te leggen icm een juist type en passend zadel

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:08

Inderdaad zoals hier boven gezegd wordt is het enkel een schokdemper.

voor meer ervaringen moet je even zoeken op sedelogic pad. Daar loopt een heel topic over met ervaringen etc. Is hetzelfde als de kingsley pad.

maudx7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 13:08

Lauke schreef:
Inderdaad zoals hier boven gezegd wordt is het enkel een schokdemper.

voor meer ervaringen moet je even zoeken op sedelogic pad. Daar loopt een heel topic over met ervaringen etc. Is hetzelfde als de kingsley pad.

bedankt, ga even op dat topic kijken!