[WN] western zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Joellezwaans

western zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 22:20

Hee ,
ik had een vraagje ik wil voor mijn pony een western zadelkopen
Gewoon beetje voor de fun en om mee buiten te rijden alleen vraag me af Hoe werken de maten van western zadels
Ik heb normaal een 18 inch met medium boom en wat hogere kamer
Weet iemand toevallig wat voor western zadel ik dan moet hebben
en weet iemand toevallig ergens in NoordBrabant
waar ik een goedkope kan halen ?

alvast bedankt !

Anoniem

Re: western zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:29

Een westernzadel leg je er niet op voor de fun, een goedkope al helemaal niet. Die rotzooi moet je niet eens op je paard willen. Als je dan perse een westernzadel wilt, laat dan een goede westernzadelmaker langskomen, bijvoorbeeld Evelien van Eurohorse. Een westernzadel is heel anders dan een engels zadel, o.a. doordat het geen kussens heeft. het passen luistert dan ook heel nauw. Mijn advies, koop nooit maar dan ook nooit zonder een proffessional er naar te laten kijken een (goedkoop) westernzadel.

Suikerbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:30

Is niet te bepalen zo vrees ik. Elk merk heeft eigen boommaten. Zitmaten, dus voor jou, is wel vaak hetzelfde. 16inch is dat meestal. Het beste kan je een westernzadelmaker bellen en te vragen om te komen. Dan weet je dat je een passende hebt. Een net zadel is trouwens niet goedkoop. Minstens 600euro ben je voor een tweedehandse wel kwijt. Alles dat goedkoper is is prutkwaliteit waar je je paard mee naar de klote kan helpen..

Joellezwaans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 22:32

Ohh haha dat wist ik niet
dan hou ik het denk maar gewoon bij me kn en havik zadel :p

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 07:22

Als je een goedkoper westernzadel wil dan zou ik voor een barefoot gaan. Die passen op vrijwel alle paarden en zijn tweedehands vast wel voor een paar honderd euro te vinden :) er moet wel een goede pad met dikke inlages en ruggengraatvrijheid onder.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:27

HAR-->WN-TR

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 23:48

Een goede western zadelpasser laten komen, of een boomloos westernzadel, of gewoon met je oude zadel blijven rijden, (als die goed past tenminste)