peesbeschermers haflinger

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Haflingerkus

peesbeschermers haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 12:27

hoi hoi!

ik ben aan het twijfelen.. ;)
ik wil peesbeschermers kopen voor een pony die de benen van een haflinger heeft.
de ene zegt dat een pony maat goed is, en de ander zegt dat een Full-maat beter is.

wat denken jullie?

Equisync

Re: peesbeschermers haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:28

Dat zul je moeten proberen. Mijn eigen Haflinger heeft pony beschermers, terwijl die van een stalgenoot full heeft. Dat ligt echt aan de benen van de pony!

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:29

Ik heb een fjord en die heeft maat cob (pony?) nodig. Full zal bij hem te groot zijn. Ik denk dat je gewoon moet passen. Is toch wel fijn als ze goed passen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:32

Full zijn vaak te lang, van Cob zijn de bandjes vaak te kort. Dus het is wel een kwestie van passen. Zelf gebruik ik ze niet, dus ik weet helaas geen merken voor je die maten heeft die geschikt zijn voor wat grovere korte beentjes.

Haflingerkus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 12:32

ja, dat is wel een goed idee! bedankt! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 13:39

Mijn vriendin heeft ook een haflinger :P
Ze heeft de maat Cob (vgm het meest geschikt voor haflingers), ze had per ongeluk pony (stond verkeerd op de verpakking) en die waren veelste klein. Haar haflinger is trouwens 1.53 m.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 14:57

Ligt ook aan het merk hoor, van BR heb je geloof ik geen cob en daar heb ik dus pony van, past prima.
Van harrys horse heb ik dan wel weer cob.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 14:58

Pony/cob, full gaat echt te groot worden.

eefjepeefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 14:59

Ligt inderdaad aan het merk. Van Harrys horse paste cob bij een fjord prima, maar van andere merken had ik weer full nodig. Maar even uitproberen zou ik zeggen. Sta je niet bij mensen op stal die al peesbeschermers hebben, daarvan zou je ze misschien even mogen lenen om te passen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:02

Waarom wil je ze gebruiken? Tikt ze zichzelf aan, is het een onhandig paard? Als het niet nodig is niet doen. Of in het geval van aantikken alleen springschoenen.

Haflingerkus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 10:44

bigone schreef:
Waarom wil je ze gebruiken? Tikt ze zichzelf aan, is het een onhandig paard? Als het niet nodig is niet doen. Of in het geval van aantikken alleen springschoenen.

ik spring niet met haar, maar ze is laatst kreupel geraakt doordat ze zichzelf steeds aantikte. ik heb toen met de peesbeschermers van iemand anders gereden, waarbij ze meteen niet meer struikelde omdat ze haar benen hoger optilde. :P

unofficial79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:51

Echt uitproberen. Ik zelf heb alles full. Cob krijg ik het klitteband niet van dicht. Maar is wel merk verschillend. Er zijn merken waarvan de peesbeschermers full heel groot zijn en er zijn merken waarbij ze een stuk kleiner vallen. Heb ze zelf van Harry horse en die passen goed, terwijl HB vrij groot valt en deze past die echt net in full. Pagony heeft voor zover ik weet alleen pony en full. En pony past die echt helemaal niet. Is eerder een grote pony/ kleine cob maat.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:53

Ik heb voor mijn haflinger pony. merken waar ze cob van hebben is vaak te groot. Dus altijd pony. Full is al helemaal te groot. Het ligt echt per haf anders