Ik weet dat hier al verschillende topics over zijn maar de meeste zijn al aardig verouderd. Dus wie weet zijn er ondertussen al andere zadels die geschikt zijn voor lange mensen als ik
Ik was een beetje rond aan het kijken aangezien mijn zus en ik van een vorig paard nog een haast nieuw zadel hebben liggen wat we niet verkocht krijgen (twv €1500). Het zadel ligt voor geen meter op ons huidige paard, dus hebben we er niks meer aan. Ook dit zadel (ideal grace 18inch) zat overigens al niet echt goed voor ons. Ik ben namelijk 1.92 m en mijn zus 1.87m. Bij alle zadels loop ik tegen het probleem aan dat, doordat vooral mijn bovenbenen te lang zijn, mijn zwaartepunt op de verkeerde plek ligt en ik dus een soort stoelzit creëer. Een grote inch maat haalt niks uit in mijn geval. Ik heb geen 18 inch kont en zit dan gewoon niet fijn. En mijn benen hebben nog geen plaats genoeg.. Ik heb ook wel eens gehoord van zadels waarvan de beugelophanging verder naar achter ligt, met langere zweetbladen enz. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik hoop dus dat er bokkers zijn met lange benen die een goed zadel weten!
prijsklasse: Het liefst zouden we dan het zadel inruilen, dus niet duurder dan de waarde van ons huidige zadel!
Groetjes
. Ik ben aan het sparen nu
. Ik heb momenteel een Passier, heerlijk zadel, ligt super, maar ik pas er niet in....

wordt zelfs slechter