zoals de titel al zegt ben ik aan het twijfelen tussen deze 3 zadels..
Ik ben op zoek naar een nieuw zadel met veel wrong en een diepe zit. Doordat ik het altijd fijn vind als het zadel wat flexibel is en stel mijn paard veranderd nog erg in bespiering ofzo dat ik niet meteen een nieuw zadel hoef (vandaar de bates en wintec).. Nu heb ik gehoord dat Euroriding ook redelijk flexibel is, nu zal mijn paard denk ik niet meer heel erg veranderen kwa bespiering etc. Maar hij gaat wel van tonnetje rond einde zomer, naar slank in de winter toe.
Nu zou ik dus graag jullie mening horen over deze zadels, eventueel nog andere opties.
Ik rijd heel veel buiten met mijn paard, maar ik vind de diepe zit en de wrongen erg fijn. Ik krijg alleen erg snel last van mijn rug/knieén/kont. Net een oud oma'tje dus. Dus ik zoek een zadel waar ik genoeg steun aan heb maar wel lekker 3 uur in kan zitten.
Mijn paard zelf is 173, normale schoft, medium boom. Althans vaak als je er zadel met medium boom opgooit ligt deze al goed. Erg makkelijke rug dus verder.
Ikzelf heb minimaal een 17,5 inch nodig.
Mijn budget is maximaal 700 euro, eventueel als ik mijn oude zadel kan inruilen wil ik maximaal 500euro bijleggen. Liefst minder natuurlijk.
Ik woon in Zuid-Holland, normaal ga ik naar Mister Ed toe maar die heeft op moment niks. En ik heb een bates op het oog maar ik twijfel erheel erg over, wil hem toch graag in het echt zien en dat is niet mogelijk.
Sorry als het een rommelig verhaaltje is maar ik hoop toch op wat hulp.
Tja,...last van je lijf en leden krijgen is heel persoonlijk natuurlijk en ik denk dat je daar alleen achter komt door proberen. Ik heb voor mijn jonge merrie gekozen voor een Isabel. Mij voldoet het zadel erg goed. Het zit prima, en door de pro uitvoering heb je een vaste zit in het zadel. Het is in ieder geval geen hard zadel om onder je billen te hebben, maar dat is mijn persoonlijke mening daar over. De voordelen dat het zadel aan bijna alle kanten aan te passen is vind ik een ware uitkomst!
Smaai
Geplaatst: 22-03-14 16:44
Euroriding is niet verstelbaar. Ik zou een Wintec Isabel nemen. Wel eerst passen natuurlijk.
Ik heb op alledrie gereden, ik heb ze alledrie gehad.
Als het gaat om makkelijk aan kunnen passen op het paard is de Wintec Isabell werth het handigst.
Maar qua zitcomfort voor jezelf.. Ik heb bijna moeten huilen toen ik mijn Titan II in moest ruilen voor m'n IW. Ik ben nu ook wel heel blij met mijn IW'tje, maar god, die Euroriding, als die later past op mijn eigen paard.... Dan gaat mijn IW linea recta de deur uit.
euroriding is wel verstelbaar, maar daarvoor moet je bij een officiele euroriding dealer zijn die hiervoor een pers heeft. Het is echter niet de bedoeling met die zadels dat ze wijder-smaller-wijder-smaller gaan dan kun je inderdaad beter bates of wintec of zo iets nemen. Ik heb een Bates dressage en ben hierover heel tevreden moet ik zeggen!
Hey, leonie heeft een titan II volgens mij mischien mag je daar een x op zitten kan je kijken hoe het zit? En saluut ging ook van tonnetje naar slank maar heb daar nooit mijn zadel voor aan hoeven passen. Ik zweer trouwens bij mijn prestige top dressage diepe zit en dikke wrongen heerlijk!
Je zadel aan laten passen wanneer hij dik is en als hij dunner wordt kun je de ruimte opvullen met een bontje. Ik heb de Bates gehad maar deze had vrij glad leer. Dan zit de Wintec variant mij lekkerder. Maar nu ik alleen nog maar Hulsebos en Arno Brandt rijd,zit ik op een Wintec niet zo lekker meer.
ik heb ook isabelle werth gehad en euroriding, wel de luxor maar de wintec IW paste niet op mijn paard, lag te ver op de schouder en paste dus niet! eerst passen en dan beslissen... mijn euroriding bevalt heel goed!
ik heb een bates innova heerlijk zadel ;.lekker veel wrong en heel makkelijk aanpasbaar zowel kopijzer als de kussens (door jezelf) hiervoor een IW gehad en reed ook heerlijk , ik wou allleen graag een lederen zadel met nog meer wrong daarom op de innova uitgekomen