Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cemlys schreef:Dat kon ik nog net ook verzinnen en heb ik allang gedaan. Ik vind tot nu toe alleen shops waar je grote hoeveelheden kunt kopen, vandaar mijn vraag hier of iemand nog iets anders weet uit eigen ervaring.
juleke schreef:Berten zit in Zonhoven (Limburg). Maar goed opletten daar want wat zij verkopen als tuigleer is echt flut! Soms kan je er wel eens een mooi, iets degelijker stukje vinden maar dan moet je al weten waar je op moet letten.
Ibonn schreef:Zo flut is dat tuigleer bij Berten niet, is alleen de vraag of het voldoet voor je doel... Dat is met alles, dus een beetje kort door de bocht, niet ??
Ik ben er ook vaste klant maar mijn tuigleer komt uit Engeland en ik koop het wel per huid. Daar komt bij dat je goed leer eigenlijk gewoon zelf moet uitzoeken en als je per internet bestelt, loop je gewoon risico dat ze je rotzooi toesturen in de hoop dat je het accepteert. Zo werkt handel nu eenmaal... Ik rij om de paar maanden naar Berten en zoek daar zelf mijn blanke huiden voor mijn tooling werk uit. Ik laat ze zelfs hele pallets uitzoeken voor een geschikte huid want ik weet wat ik wil en zij hebben daar respect voor.
Maar ik denk dan zo, als iemand een stukje wil, waarom moet dat dan meteen goedkoop? Wij betalen veel geld voor kwaliteitsvol leer, betalen veel verzendkosten want leer is zwaar en snijden en verzenden kost ook weer geld. Normaal toch dat leerhandels die kosten ook doorberekenen als je maar een strookje wil![]()
En daarbij, iedereen denkt maar dat zelf frontriemen maken goedkoper is dan eentje kopen maar dat valt tegen. De meeste zelfgemaakte dingen die ik hier zie langskomen is leuk voor thuis omdat je het zelf gemaakt hebt maar niet verkoopwaardig als je ze vergelijkt met commerciële frontriemen.
Ibonn schreef:Cambiar: Nee, mijn Engels leer niet, wou dat ik het geld ervoor hadHeb wel al 2x een zending leer teruggestuurd omdat het niet beviel. 1x de verkeerde dikte en 1x teveel aftekeningen waardoor ik teveel verlies zou hebben. Gewoon gebeld en gezegd dat het terugkwam en dat ik dezelfde kwaliteit verwachtte als de vorige zendingen en werd opgelost. Ze proberen het gewoon en als je akkoord gaat, zit jij met de rommel.
En wb het snijden, het is commercieel niet zo slim om dingen gratis te doen... Kan zijn dat je het zo liggen hebt en dat snijding heb ik ook maar toch, mijn tijd kost geld. 30,- om precies te zijn volgens mijn accountant![]()
Juleke: leer kan altijd rekken en als je dat niet wil, moet je voorgerekt leer uitzoeken. Dat is wat ik bedoel, je moet weten wat je wil en de kwaliteit van het leer kunnen herkennen. En nee durven zeggen als de kwaliteit niet goed genoeg is voor wat je wil.
En we hebben het nu over dat superfijne tuigleer, moet je eens kijken waar de ruitershops mee vol hangen. India-leer of erger nog, samengeperst leer dat als "heerlijk zacht en comfortabel voor uw paard" verkocht wordt. Je kunt het niet eens repareren als het doorgescheurd is want het is leerafval met lijmEn toch verkoopt die zooi en betaalt maar af en toe iemand voor een onverwoestbaar handgemaakt hoofdstel