2e hands springzadel aanschaffen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

2e hands springzadel aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 14:18

Hallo Bokkers,

Roep het al jaren maar ik wil het nu écht doen. Ik ben op zoek naar een 2e hands springzadel voor mijn NRPS merrie (liefst donkerbruin). Ik ben geen fanatiek springer dus wil geen bakken met geld uitgeven, maar wil wel betalen voor kwaliteit uiteraard.

Ik woon in Rotterdam en pony staat in Oostvoorne.
Heb er al aan zitten denken om naar de Sta-Rho te gaan omdat ik begrijp dat ze daar veel keus hebben maar dacht misschien hebben de bokkers nog wat tips.

Ik wil max. 700,- uitgeven.
Het zadel gaat niet heel intensief gebruikt worden. Hoop tzt het springen weer iets meer op te pakken, denk aan een lesje per 1 a 2 weken en af en toe een springclinic/oefenparcours ed.
Heb 2 jaar geleden een nieuw dressuurzadel bij Ninon Schutte laten aanmeten, deze heeft vrij veel wrong vandaar dat springen daarmee niet zo prettig is.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes Karin

Maureen_M

Re: 2e hands springzadel aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:21

Is er geen zadelmaker bij je in de buurt die ook 2dehands zadels inkoopt en verkoopt? :)

Daarbij zul je denk ik de beste resultaten hebben! En je hebt een ruim budget dus dan komt dat echt wel goed!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 15:01

Mijn zadelmaker is Ninon Schutte en die heeft bijna geen 2e hands zadels.
Mochten er tips komen met goede ervaringen met zadelmakers kan ik daar zeker even heen bellen of ze iets hebben liggen.
Ben niet zo thuis in de zadelmakers namelijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:28

2e hands bruine springzadels zijn echt verschrikkelijk om te vinden met een buget van 700 euro..

Ik heb 3 zadelmakers laten komen, en niemand had wat ik wilde. (bruin springzadel, normale wrong platte zit voor een smal paard.) binnen een buget van 800 euro.
Nu was het bij mij ook wel dat ik een smal paard heb waardoor er praktisch geen enkel 2e hands zadel is. Alles was 3 boommaten te breed.

Uiteindelijk heb ik een nieuw mac rider zadel gekocht voor 1200 euro. Fantastisch zadel, maar de zadelmaker zou ik niet aanraden. (verhaal via pb)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 16:28

Tot nu toe heb ik altijd het probleem gehad dat de zadels te smal waren voor mijn merrie haha.
Maar goed niet geschoten is altijd mis, mocht het niet lukken binnen dit budget kan ik altijd nog iets verhogen.

Edit. Kleine toevoeging: Ik zoek wel een zadelpas service die zelf ook zadels verkopen. Heb namelijk geen zadel hier liggen, zoek er echt nog een.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 08:15

Drunens ruiterhuis hebben er veel? Die komen ook passen!!!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 11:07

Daar hoor ik slechte ervaringen over.

Inmiddels contact met Karin Boer gehad, deze heeft niks in mijn prijsklasse liggen. Ook contact met Arno Brandt gehad maar deze hebben zelden 2e hands zadels helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:20

Drunes had voor mij niks, en zeker niet in de juiste prijsklasse.

Als zadelmaker heb ik nu Herman van country mill, Die denken ook altijd goed mee aan een oplossing, en proberen je niet het duurste aan te smeren. Ze komen alleen niet aan huis. Maar ze hebben een fijne binnenbak achter de winkel liggen.

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:25

En zelf via marktplaats o.i.d. een tweedehandszadel kopen, en deze laten controleren door de zadelmaker op de dag zelf? dat je het zadel eventueel nog terug kan brengen naar de verkoper als deze daar mee akkoord gaat

Meggie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:00

Misschien een gek idee, maar je zou een manege kunnen aanschrijven? Zij krijgen soms zadels mee bij aankoop van een paard. Maar springzadels worden weinig gebruikt tijdens manege lessen. Misschien heeft een manege een jou buurt nog een zadel te koop/bruikleen?

EvaaxGucci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:14

Ik lees even mee, want heb het zelfde 'probleem'.
Zomaar tweede hands kopen via internet durf ik niet aangezien je nooit weet of die uiteindelijk wel echt past. Maar misschien kun je kennissen inschakelen en die mee laten kijken/denken?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 06:56

Ik zou kijken voor een nieuwe eric thomas terry. Super fijn leer, wisselbare boom, kussens met foam en wol. Nieuw als je goed zoekt rond 899. Mijn zusje heeft er al jaren een en ik nu zelf een zwarte besteld.

_bloemetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:29

Bij Sta-Rho hebben ze altijd heel veel keus uit 2e hands zadels en in alle prijsklassen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:32

Ik heb een donkerbruine met mediumwijde boom liggen voor je haha :D

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:59

Ik heb bij mijn zadelmaker een zeer fijne tweedehands stübben kunnen kopen. Héérlijk zadel, volledig uit leer en gaat dus erg lang mee. Voor dergelijk zadel is 700 niet te veel omdat ze erg lang mee gaan als het goed is. Maar laat je niet vangen: voor een zadel als een wintec zou ik nooit meer dan de helft van de nieuwprijs betalen. Want vaak heb je voor 100 of 200 euro meer al een splinternieuwe... Terwijl een goede stübben bijvoorbeeld al gauw 1200 euro nieuw kost en je dus wel een betere verhouding hebt tussen nieuwprijs en tweedehandsprijs.