Bandages bij breder paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjam1202

Bandages bij breder paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 20:04

Hee!
Als het hier verkeerd staat: Sorry!!
Beetje rare vraag misschien, maar ik vind het altijd súper mooi staan, wanneer een paard/pony bandages om heeft! Ik heb zelf een super leuke Haflinger, en ik vind het ook altijd mooi staan wanneer een Haflinger bandages om heeft, alleen mijn Iris heeft lange 'sokken', en ik weet niet of ik dit mooi vind staan ;) .
Wat vinden jullie hiervan, en hebben jullie misschien een foto van jullie Haflinger/bredere paard/pony met bandages?
Hier een foto van haar :)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

alvast bedankt!!

Snoevie

Re: Bandages bij breder paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:05

Het is zeker mooi,alleen realiseer je dat je heel snel er meer fout dan goed mee doet,zeker als er geen echte reden is om ze te gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:06

Je foto is niet zichtbaar :) Bamdages staan inderdaad mooi, maar bedenk dat het niet zo goed is om daar vaak mee te rijden. De temperatuur onder de bandages kan heel snel stijgen en dat is niet goed voor de pezen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:09

Je foto is inderdaad niet zichtbaar omdat je profiel afgeschermd is.

Hier een foto van mijn Haflinger met bandages:
Afbeelding
Hij heeft niet heel veel sok, maar zoals je ziet komt het er toch onderuit.

Ik gebruik ze alleen als er foto's gemaakt worden van het rijden(en rij dan ook niet lang), omdat het inderdaad niet goed is voor de pezen als ze te warm worden.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 20:40

Laatst bijgewerkt door Mirjam1202 op 17-03-14 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:41

Ook die doet het niet.
Je kan ze best gebruiken met het rijden, maar ik zou er geen lange buitenritten bijv. mee rijden. Een half uur in de bak kan best, mits je goed bandageerd. Het is ook aan te raden onderlappen te gebruiken als je geen fleecebandages gebruikt.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 20:42

SuperAssie schreef:
Ook die doet het niet.
Je kan ze best gebruiken met het rijden, maar ik zou er geen lange buitenritten bijv. mee rijden. Een half uur in de bak kan best, mits je goed bandageerd. Het is ook aan te raden onderlappen te gebruiken als je geen fleecebandages gebruikt.

Ik zag het... Stomme links... -O- ..
Oké :) Maar denk je dat het mooi zou staan?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:44

Ligt eraan. Bij echt brede paarden vind ik het juist lomp staan, omdat ze meestal dan ook korte benen hebben en de bandages dan heel dik zitten(of je moet ze knippen).
Zoals bij die van mij staat het op zich wel mooi, maar die is wat luxer gebouwd, geen idee hoe jouw haf eruit ziet.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 20:44

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:48

Nu zie ik het!
Ze lijkt inderdaad vrij breed. Korte, dikke pootjes dus of bandages echt 'luxe' zullen staan is een twijfelgeval. Je zou het eens kunnen proberen, mocht je dan echt van die dikke klompjes krijgen kun je altijd nog een stuk eraf knippen zodat ze niet zo dik zijn.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 20:51

SuperAssie schreef:
Nu zie ik het!
Ze lijkt inderdaad vrij breed. Korte, dikke pootjes dus of bandages echt 'luxe' zullen staan is een twijfelgeval. Je zou het eens kunnen proberen, mocht je dan echt van die dikke klompjes krijgen kun je altijd nog een stuk eraf knippen zodat ze niet zo dik zijn.

Ja klopt :) Hier lijkt het ook wel wat extremer, zit ze ook in der wintervacht ;) Maar ik ga denkik een keer een paar goedkope kopen :) Bedankt!
Alle foto's enz. zijn nog welkom!!