Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen. Ik heb jaren geleden een myler bit 2 aangeschaft, nu wil ik hem gebruiken voor mijn andere pony. Maar nu weet ik toch niet meer hoe t in mekaar zit?!
Deze heeft sleuven en een gaatje. T gaatje moet aan de bovenkant dacht ik. Nu weet ik niet meer of je de sleuven perse moet gebruiken of dat je ze ook b.v. alleen aan t bakstuk kunt doen.
Zit er een tongboogje in het mondstuk? Dat mondstuk moet altijd naar boven wijzen, vanwege de tongvrijheid. Hoe het zit met dat gaatje weet ik eigenlijk niet. Dit is er geloof ik om een kinkettinkje aan te bevestigen. De sleuven hoef je niet persee te gebruiken. Ik vond zelf die sleuven erg onhandig en lelijk haha, dus ik had mijne verkocht en 1 zonder sleuven gekocht Succes ermee!
wendy031081
Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-14 19:53
Dus jij bent ook van mening dat je de sleuven niet hoeft te gebruiken?
die sleuven zorgen ervoor dat het bit stiller in de mond ligt (bij gebruik bovenste sleuven), gebruik je ook de onderste sleuven erbij (dus teugels doorheen), dan krijg je een lichte hefboomwerking.
wendy031081
Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-14 22:39
Mijn pony is erg gevoelig op dr lagen, dus als ik je goed begrijp cemlys, om het zo 'rustig' mogelijk te houden in de mond. Kan ik het beste alleen op de bovenste sleuven rijden? En de onderste achterwege laten.
Het ging super vandaag. Ze heeft zelfs voor en na t rijden d'r tong laten zakken. Deze trok ze steeds op en liet ze alleen tijdens het rijden zakken. Het is wel effe wennen, maar ik ben er van overtuigd dat het helemaal goed komt. Bedankt voor t meedenken!