stalhalster over touwhalster in trailer ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

WildThing

stalhalster over touwhalster in trailer ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 09:11

Hoi,

ik was even aan het zoeken op bokt en vond wel wat informatie maar raak er toch nog niet helemaal wijs uit. Mijn merrie heeft de laatste tijd wat laadproblemen gehad. ondertussen gaat ze met touwhalster en wat aanmoediging er goed op.. Nu vroeg ik me echter af hoe ik ze dan best vast zet: stalhalster over het touwhalster en vastzetten aan het stalhalster? Mag het touwhalster gewoon aanblijven of moet ik het er onderuit doen (wat me het meest logisch lijkt wel) maar ze is immers nogal druk in de trailer en dan is zo min mogelijk gepruts het makkelijkste ... Ik vroeg me af hoe jullie het altijd doen?want heb bang dat als ik zonder touwhalster ga laden ze weer begint vervelend te doen....

bedankt alvast!

Yontheke

Re: stalhalster over touwhalster in trailer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:16

Ik laadde mijn probleempaard ook altijd met touwhalster en eenmaal als hij er volledig in stond en de klep dicht was, verwisselde ik het touwhalster voor een gewoon halster en zette hem daarmee vast.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:42

Zeker in de beginfase zou ik het stalhalster gewoon bovenop het touwhalster doen. Als het zo een sensibele merrie is dat ze snel vervelend wordt bij het laden, dan zou ik eerst de gemakkelijke weg kiezen. Niet gaan frunniken en doen op de trailer bij een paard dat dat eerst nog eng vond. Inladen en wegrijden. Later, als de trailer dan meer bevestigd is en je paard maakt er geen probleem meer van, kan je dan halsters wisselen of zelfs met een stalhalster laden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:17

Ik liet het touwhalster altijd gewoon om onder het stalhalster :) ik haal liever niet in de trailer alles eraf om ze om te wisselen, ik heb wel eens gezien dat een paard zich probeerde om te draaien in de trailer en vast kwam te zitten toen ie even niet vast stond, dus ik vind het veiliger om het gewoon om te laten :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:17

Gewoon touwhalster onder stalhalster doen. En aan laten..
Als ik zou wisselen in de trailer gaat ze lomp met hoofd aan de zwiep..

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 21:53

Ok dan doe ik het zo! Bedankt voor de antwoorden... :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:57

Je kunt touwhalster gewoon onder stalhalster houden. Of je zet vast met touwhalster en een Aussie Tie Ring of Safe Clip, dan kunnen ze zich niet ophangen, want die geeft ook mee.

_bloemetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:31

Zou niet het risico nemen om te wisselen in de trailer.
Gewoon stalhalster over touwhalster heen doen en vastzetten :)