Hoe lang premiere zadel gebruiken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Hoe lang premiere zadel gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 23:41

Ik heb een premiere zadel die al minstens 7 jaar door mij gebruikt is. Waarschijnlijk is ie nog langer gebruikt, want ik heb hem volgens mij tweedehands gekocht toen. Het zadel ziet er wel nog goed uit.

Ik ga weer met pony aan het werk. Nu twijfel ik of ik niet beter een ander zadel kan kopen? Premiere is immers geen A merk. Kan de binnenkant van het zadel zulk langdurig gebruik wel aan (de boom bijvoorbeeld)?

Iemand ervaring met het zo lang gebruiken van een premiere zadel?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:43

Mijn premiere springzadel ligt toch echt al bijna 20 jaar op mijn pony! Leer is nog altijd goed, heerlijk soepel zadel, nog altijd even stevig etc.

Edit: Welk zadel heb je, en welke maat? Als je er van af moet en het is de maat van mijne, wil ik m wel overkopen. Heerlijk zadel voor lange afstanden, mijn zadel is jammer genoeg te smal geworden. (Paard te breed).

Dapnik

Re: Hoe lang premiere zadel gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:15

De boom waarschijnlijk wel maar de vulling van de kussens niet. Deze kan je het beste na zo'n 3 jaar opnieuw laten vullen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 14:14

Fijn dat jij het goed ervaart xSlvna! Mijn zadel ziet er ook nog goed uit, maarja of de binnenkant dat ook is voor nog een aantal jaar! Heb jij je zadel laatst laten nakijken?

Het zadel is niet officieel van mij trouwens, dus kan ook niets zeggen over verkoop enzo.

Oké Dapnik mocht ik dit zadel weer willen gaan gebruiken, dan laat ik de kussens dan maar helemaal vervangen.

Verder nog ervaringen?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:18

Nee, is al een tijdje niet nagekeken geworden maar alles is ook nog redelijk zacht qua vulling. Boom voelt nog stevig (ik test altijd alles of er wat beweegt). Echt gecheckt is het niet.