Zadel aangepast, gevoelige rug

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

palham

Zadel aangepast, gevoelige rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 16:45

Regelmatig laat ik mijn zadel nakijken en aanpassen voor mijn 6 jarige arabier. Ik rijd vele buitenritten en ga volgende week mijn eerste endurance rit met deze arabier starten. Nu merkte ik 3 weken geleden dat hij minder fijn onder het zadel liep en kortere passen met de achterhand maakte. Naar zadelmaker geweest en die heeft de hele boom aangepast, omdat het zadel een beetje wipte en niet meer goed paste. Nu gisteren weer lang gereden om het zadel meteen te testen. Mijn arabier liep van achteren veel ruimer en fijner. Vandaag 12 km gereden en merkte na het afhalen van het zadel dat als ik mijn hand op de rug kom, waar het zadel heeft gelegen hij zijn rug helemaal wegdrukt. Echter, hij loopt wel fijner. Zou het kunnen dat hij nu weer rugspieren beter kan gebruiken, en daardoor last van spierpijn heeft? Wat denken jullie? Over 2 maanden wil mijn zadelmaker (echt een man van het vak, is met pensioen, maar weet zeer veel) me nog een keer terugzien om te kijken of het zadel nog steeds goed ligt.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:37

Ik denk persoonlijk dat dit inderdaad een reactie van de spieren is, dus spierpijn.
Doordat je zadel een andere stand heeft gekregen zal dit nog wat gevoelig liggen op haar rug, is hetzelfde te vergelijken als jij je schoenen aanpast, heb je ook na een lange dag lopen last van je voeten.

Gebruik je na het rijden massage olie om zijn rug in de smeren? Ik deed dit vaak op de rug van mijn oude verzorgmerrie. Hielp goed bij haar!

http://www.reindersruitersport.nl/verzo ... pa792.html

Tessebes

Re: Zadel aangepast, gevoelige rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:29

Ik sluit me aan bij bovenstaande reactie. Ik vind het niet de handigste actie om gelijk km te gaan maken met een aangepast zadel. Dat doe je zelf ook niet met nieuwe schoenen. Wel in de gaten houden natuurlijk!