Voltigesingel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

BrendaRoosje

Voltigesingel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 09:15

Het lijkt mij echt leuk om met mijn pony voltige te gaan doen, ze blijft altijd netjes staan, en ik heb al meerdere keren voltige met haar gedaan en ik (en zij ook) vind het echt leuk! Alleen voor het verdere voltige, heb ik daar dan een voltigesingel voor nodig? En hoe bouw je dit op?

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 08:23

Bij voltigeren begin je naar mijn mening niet op een paard. Ik heb jarenlang gevoltigeerd en ook altijd omstanders het advies gegeven om te beginnen op een ton.

Wat ik uit je post begrijp is dat je het dus in stilstand op je paard hebt gedaan (je schrijft: hij blijft altijd netjes stilstaan). Wat ik me dan afvraag: wat is het nut ervan dat je dit oefent op een stilstaand paard, die als het verkeerd gaat een trap voor zijn hoofd of stoot op zijn rug krijgt, terwijl tonnen hiervoor gemaakt zijn?! En bovendien toch geen gevoel hebben en een stuk veiliger zijn.

Mijn advies is dan ook echt om op een ton te starten. Als dat succesvol en paard vriendelijk gaat pas op een paard en in stap beginnen met vooral een ervaren trainer. Die kan jou ook helpen om je paard voltige proef te maken en materiaal aan te schaffen.

Wil je het echt leren? Kijk dan even op de voltige site voor adressen van verenigingen.

BrendaRoosje

Re: Voltigesingel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 12:34

Oke zal ik doen. Welk soort 'ton' eigenlijk? WIj hebben er een hoop, maar wat bedoelt u precies?

LarissaKas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:51

Kijk maar op internet voor voltigebokken. wel een op poten

Ook al ben ik het niet met 'r eens.
Je kunt gewoon beginnen met simpele oefeningen als
vrije zit, molen en vlag. Maar een voltigesingel is wel handig.
Ik ben nu ook bezig met kijken naar een voltigesingel.
Je hebt op internet goedkope goede singels

elisexoxo

Re: Voltigesingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:47

ik ben het niet met igor2001 eens, ik doe het zelfs in galop zonder enige ervaring. wel met begleiding met iemand van de manege maar die longeert hem eigenlijk alleen. tegenwoordig heb ik een eigen pony dus doe het niet meer maar zelf vind ik dat je heus wel de basis kan oefenen ( de opsprong er af gaan, zonder handen {stap,draf en galop} rondje draaien {stap of stilstaand} enzovoort! ) een voltigesingel lijkt mij wel handig, je hebt extra steun en is makkelijker om mee te oefenen, veel plezier met voltige meid!!