welk zadel??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ChanelJill

welk zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 21:09

Hoii Bokkers,
Ik heb een paard van 4,5 die ik nu aan het inrijden ben ik heb daar nu een Wintec pro voor alleen die is een beetje oud en we wachten tot ze der spieren heeft en volgroeid is.
Ik wil wedstrijden gaan rijden maar ik zit dus te twijfelen tussen een Wintec of een leren zadel (weet nog niet welk merk)
Wat raden jullie aan ??

PrimaDonna_

Re: welk zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:48

Om een zadelmaker te laten komen ;)
Wij als bokkers kunnen niet zeggen wat voor zadel je moet aanschaffen, wij zijn geen zadelmakers.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:49

zadelpasser laten komen :D

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 08:08

Ik denk dat TS eigenlijk gewoon vraagt naar onze ervaringen met wintec en welk zadel wij goede ervaringen mee hebben :) Kan me best voorstellen dat je helemaal gek wordt van het verschillende aanbod.

Zelf heb ik voor mijn paardje die ook nog spieren moet opbouwen, een wintec 2000 vzh met cair. Makkelijke zadels om passend te maken op een rug. Echter vind ik ze voor de ruiter wat minder. De stijgbeugel ophanging zit ver naar voren waardoor naar mijn mening al gauw een stoelzit wordt gecreëerd. Verder zit de mijne wel zacht. Maar zodra mijn paard echt spieren heeft, komt er een ander zadel die ik op maat laat maken voor zowel haar als mezelf.

De topmerken onder de zadels waar ik ervaring mee heb: Kieffer, Stuben, zaldi (echt een aanrader!), en Rossner (Amerika Pro dressuur, ook een aanrader! )

Ga in ieder geval voor aanschaf ook al nadenken wat je straks met je paard wilt gaan doen. Wil je dressuur rijden? Springen? Endurance? Scheelt al een heel stuk in de keuze. Kijk ook naar hoe je zelf in het zadel zit. Ik rijd bijvoorbeeld met vrij korte beugels (vanwege blessure), waardoor ik niet in elk zadel goed uitkom. Mijn knieën gaan dan bij dressuur zadels de kniewrongen voorbij. Echter vind ik de diepe zit van dressuur zadels wel weer fijn. Ik zal dus waarschijnlijk uitkomen op een vzh richting dressuur, etc. etc.. Allemaal dingen om over na te denken. Maar laat aub een goede zadelmaker komen om je zadel op maat te maken. Er lopen genoeg prutsers rond.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:37

Ik heb met dezelfde redenen toch gekozen voor een wintec. Paard veranderd momenteel heel erg en Wintec is eigenlijk op alle vlakken erg gemakkelijk aan te passen.

Rijd momenteel met de Wintec IW en die geeft absoluut geen stoelzit :)