Welk dressuurzadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Welk dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 18:04

Dag Bokkers! Ik ben al een tijdje aan het twijfelen om mij een dressuurzadel aan te schaffen, aangezien ik toch verder wil in de dressuursport lijkt het mij ook fijner om met een dressuurzadel te rijden ipv een veelzijdigheidszadel.
Mijn moeder heeft voor haar kerst een dressuurzadel van MSFC gekregen, nu zijn dit niet meteen de goedkoopste zadels, dus mijn vader wil niet nog eens die prijs betalen, wat heel begrijpelijk is :')
Dus ben ik naar Bokt gekomen om de meningen van anderen eens aan te horen!

Welk merk zouden jullie mij aanraden? Wat hebben jullie zelf als zadel? Wat vinden jullie ervan?
Alles is welkom, alvast bedankt!

Equilis

Re: Welk dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:12

Zelf gaan wij nu een Wintec Isabelle Werth bestellen, ik vind het een heel fijn zadel en mijn paard loopt er super onder! Ik heb ook al een paar keer op de Bates versie gezeten, die was nog geweldiger!
Al blijft mijn favoriete zadel een wow :) Daar ben je natuurlijk wel weer wat geld aan kwijt..

Ik denk dat je voornamelijk moet kijken naar wat jij graag hebt. Veel of net weinig kniewrong, een diepe zit, of toch liever wat opener, ... Ik zou zeggen, ga langs bij een zadelpasser/winkel of leen zadels en probeer er zo achter te komen wat jij het fijnst vind. Ik denk dat je vandaaruit het best een goed zadel gaat kunnen vinden :)

Sabine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:14

Ik wou dus net jou dat zadel aanraden :+
Zelf heb ik een crown maar dat is dezelfde als de msfc.

Verder ligt het er ook aan wat je zelf fijn vind :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 18:15

Van Wintec ben ik niet zo'n fan, maar over Bates heb ik wel heel goede dingen gehoord!
Dat ben ik inderdaad ook van plan, maar onze zadelmaker handelt enkel in MSFC en occasie zadels dus ik moet er eerst eentje vinden die er meerdere heeft. Morgen ga ik ook eens bellen om te vragen wat ie nog heeft van occasies..

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 18:16

Sabine_95 schreef:
Ik wou dus net jou dat zadel aanraden :+
Zelf heb ik een crown maar dat is dezelfde als de msfc.

Verder ligt het er ook aan wat je zelf fijn vind :)

Is het ook dezelfde prijs? Of zit daar een verschil in?

Equilis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:18

Ik zou ook liever de Bates hebben hoor, maar dan zou ons veelzijdigheidszadel weg moeten, omdat het anders een te dure aankoop wordt :) Maar ja, zou ook zonde zijn, dan kan ik niet meer springen :)
Vanwaar ben je ergens in België?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 18:19

Shariie schreef:
Ik zou ook liever de Bates hebben hoor, maar dan zou ons veelzijdigheidszadel weg moeten, omdat het anders een te dure aankoop wordt :) Maar ja, zou ook zonde zijn, dan kan ik niet meer springen :)
Vanwaar ben je ergens in België?

Ik ben van Limburg :)

Equilis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:21

Hmm, daar ken ik niet echt iemand.. Misschien kan je eens op stal rondhoren voor een goede zadelpasser die ook andere zadels heeft liggen?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:23

Ik denk dat je het beste verschillende zadel kunt uitproberen om te kijken wat je fijn vind (diepe zit of niet, veel beenwrongen of niet enz) en wat goed op je paard ligt.
Tweedehands zadel zou ook een idee kunnen zijn wanneer je weet wat voor zadel je wilt maar de nieuwprijs te hoog ligt.
Ik heb een KN Symphonie en een Ainsley Vanguard populair, beide goede merken maar verschillend qua zit.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 18:24

Dat ga ik ook doen, ik ken ook iemand van Nederland die ter plaatste komt met al haar zadels. Helaas is deze mevrouw heel moeilijk te bereiken, maar ik ga mijn best doen :=

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:26

Sommige MFSC zadelpassers doen ook in Kent and Masters. ik heb eens met dat dressuurzadel van de s series gereden en die was wel leuk. Kost duizend tweehonderdvijftig euro.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 18:27

C_arola schreef:
Ik denk dat je het beste verschillende zadel kunt uitproberen om te kijken wat je fijn vind (diepe zit of niet, veel beenwrongen of niet enz) en wat goed op je paard ligt.
Tweedehands zadel zou ook een idee kunnen zijn wanneer je weet wat voor zadel je wilt maar de nieuwprijs te hoog ligt.
Ik heb een KN Symphonie en een Ainsley Vanguard populair, beide goede merken maar verschillend qua zit.

Veel beenwrong is sowieso een no go voor mij, daar kan ik echt niet mee rijden. Ik heb al met een Ainsley vz gereden, maar die was meer springericht, maar toch een heel fijn zadel! Ik ga sowieso bellen naar mijn zadelmaken om te zien wat hij nog heeft liggen :)

ChanelJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:30

Ik heb zelf een Wintec pro dressuur zadel, die is al wat ouder maar omdat mijn paard nog jong is en dus nog spieren moet krijgen doen we voorlopig met dit zadel en later als ze wat meer beleerd is dan gaan we een leren zadel kopen.

maritbrouwer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:34

Ik heb een CTD (CTD is een dochtermerk van Stübben, worden allebei in de zelfde fabriek gemaakt, alleen andere kwaliteit leer. Vandaar ook het prijsverschil). Bevalt supergoed ! En je zit er heel rechtop in !

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:47

Ik heb alleen nog maar Passier zadels en ben daar (dus) heel tevreden over. Als je nu een kleiner budget hebt zou ik eerder kijken naar 2e hands of showroomzadels dan een goedkoper nieuw zadel, zeker als je de tijd hebt om het juiste zadel te vinden.