Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Capriootje schreef:Hallo allemaal,
Aangezien het mooie weer eraan komt en ik door de bomen het bos niet meer zie qua vliegendekens ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik heb een schimmel met een gevoelige huid, hij krijgt heel snel schuurplekken. Zo lag de onderkant van zijn hals, schoft en schouders helemaal open afgelopen zomer van zijn bucas vliegendeken. Hij is zeer breed in de schouders en dat maakt een goede deken vinden erg lastig.
Zonder deken is helaas geen optie. Hij staat de hele dag in de wei en we hebben hier veel dazen. Hij krijgt gigantische bulten als hij gestoken is.
Wie heeft hetzelfde probleem, en/of weet een vliegendeken die de juiste pasvorm heeft en zo min mogelijk schuurt?
Wat ik dus zoek;
- Vliegendeken voor brede schouders
- Zonder hals lijkt me het verstandigst ivm openschuren van de onderkant en de hele dag grazen
- Geschikt voor gevoelige huid
- Prijs is niet belangrijk
Alvast bedankt!
Nadeel hieraan was wel de stof, die is vrij stug. Mijn Quarter kreeg daar op een gegeven moment toch een beetje plekjes van. Nu heb ik een vliegendeken van Amigo (ook van Horseware) , die bevalt prima. LhinnOlijf schreef:In sommige eventing topic zie ik paarden letterlijk in een pyjama rondlopen. Misschien kan dit je opweg helpen [TEN-ITP] CEI 2* (120km) bij CEI Leersum, 1e plaats!