Ik ben op zoek naar een sidepull voor mijn haflinger. Ik weet dat ze bij haar vorige eigenaresse goed reageerde op de sidepull amber van barefoot. Maar zelf heb ik liever iets wat helemaal van leer is. De fra pardoes heb ik in mn hoofd, maar weet niet hoe zacht/scherp die inwerking is. Heeft iemand een aanrader?
Ik heb onlangs bij de horsetopshop de barefoot sidepull-neusriem (nieuw product) gekocht. Die kun je gewoon gebruiken met je normale hoofdstel, als je die tenminste nog hebt. Scheelt je 1. een hoop geld, en 2. werkt ie geweldig! Ik ben er erg blij mee.
Koper
Geplaatst: 16-03-14 12:44
Maartje1990 schreef:
Pardoes is een sidepull met een vrij brede en een onderlegde neusriem dus is daarmee vrij zacht en vriendelijk.
Op een brede neusriem kunnen paarden ook juist gaan hangen. Of een brede neusriem zo ideaal is is dus maar afhankelijk van het individuele paard.
Mijn inziens doe je dan rijtechnisch iets niet goed als je paard gaat hangen....
Cambiar
Geplaatst: 16-03-14 19:54
Idd, hoofdzakelijk een rijtechnisch probleem, maar paard kan het ook gewoon ronduit niet leuk vinden al die troep rond z'n hoofd Hoe minder troep en hoe lichter de hand, hoe beter , eigenlijk liefst helemaal niets rond het hoofd Ik heb deze gemaakt voor mijn paarden: http://www.youtube.com/watch?v=gpHTJQv_I7Q