Ben benieuwd of er kinderzadels zijn voor een E-paard. Mijn dochter zit regelmatig voor op het zadel, maar vraag me af of er nog andere opties zijn. Aangezien ze het geweldig vind.
Ik heb ook een barefoot. Geen kinderhandel, maar de kleinste maat.werkt prima.
tamary
Geplaatst: 12-03-14 22:13
Er bestaan zadels met zeg maar 2 zitplaatsen, maar voor het paard is die pasvorm/balans niet fijn. Er zijn ook verkleiners (soort opvulkussen) te krijgen voor de gewone volwassenen zadels zodat het voor een kind beter zit. Dus wat zoek je eigenlijk precies voor je dochter?
Patsy
Geplaatst: 12-03-14 22:13
ik heb voor mijn 1.65 paard een Wintec Shetlanderzadeltje. Het is een boomloos zadel met losse kussens met klitteband en voorop een beugel om zich vast te houden. Er zijn vast zadels die beter passen, maar de kussens kan je zo breed zetten dat de ruggegraad netjes vrij ligt. Mijn zoontje weegt 15 kg, dus dat kan prima. http://www.divoza.com/collectie/overig/zadelpassen/zadelpassen/8150_wintec-junior-pony-zadel.html
Op de site staat trouwens voor ponies tot 120 cm, ik heb een ouder model, en voor een rondje stappen gaat het helemaal prima.
Ik heb een wintech 500 dressuurzadeltje 16 inch - dat past op de kinderpony EN op mijn haflinger. Als m'n dochtertje op de haflinger rijdt… gaat het dressuurzadeltje erop ipv mijn leren zadel, werkt perfect. Alleen langere singel nodig.