Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Sowieso met rijden lang/laag vragen zodat hij zn rug goed oprekt. Apple schreef:Met een stap buitenritje eens per week zul je je paard en jezelf geen plezier mee doen![]()
Als je lekker met je paard meerdere malen goede buitenritten maakt, lange galopstukken in verlichte zit doet en daarbij zn hoofd/hals houding laag vraagt dan doe je je paard daar veel meer plezier meeSowieso met rijden lang/laag vragen zodat hij zn rug goed oprekt.
Heb je toevallig strand of lange zandpaden in de buurt? Daar kun je mooi gebruik van maken.
Sky_As schreef:Ik zou heel eerlijk gezegd het advies van je dierenarts aanhouden (dit kan uiteraard ook op buitenrit).
Denk niet dat je paard beter wordt van 1 keer per week een buitenrit. Dus dan zou ik er voor kiezen om of niet meer te rijden, of minimaal 3 keer per week te trainen zoals de dierenarts aangeeft (lang en laag en veel galop)
Qua zadel: waar reed je hem voorheen mee?
(want dat was uiteindelijk de vraag)
Ik snap dat het voor jezelf echt heel lastig is en gevoelsmatig tegenstrijdig om dan veel te gaan galopperen terwijl je zelf voor je gevoel liever blijft stappen. De DA geeft echter zo'n advies niet voor niets
Poowniee schreef:Ik vind het nogal lastig. Ik ben onwijs geschrokken hoe kapot zijn rug is, ik vind het onwijs lastig om hier gewoon mee door te trainen. Door het enorme verzet onder het zadel ben ik verder gaan zoeken naar een oorzaak, totdat we bij de kliniek bij kissing spines uitkwamen. Op dit moment voel ik me alleen goed bij lekker wat stappen...
Voorheen reed ik hem met een dressuurzadel wat absoluut niet geschikt is voor zijn kissing spines rug.
)