Mijn eerste ervaring met de barefoot London zonder vps

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Chezshir77

Mijn eerste ervaring met de barefoot London zonder vps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 13:14

Ik heb van een bokker een london overgekocht, met pads met die stevige inlages maar zonder VPS.
Ik heb al eerder een drytex cheyenne gehad met vps, m aaar had achteraf wat langer moeten uitproberen. Ik vond het toen niet lekker zitten.
Dit keer dus de london. Zowieso vond ik dit zadel al gelijk wat lekkerder zitten dan de cheyenne.
Wat mij echter toch erg opvalt, is dat 'dikke' gevoel onder mijn bovenbenen, en het feit dat je knieeen niet aansluiten. Is dat niet een probleem? Ik zat voor mn gevoel ook veel verder naar achteren dan in een normaal dressuurzadel. De eerste draf had ik het gevoel dat mn benen alle kanten op zwalkten, maar na een paar kilometer werd dit steeds beter.
Ik zou graag willen weten of dat 'dikke' gevoel onder je bovenbenen vanzelf weg gaat. Ik had wel een betere balans, ik zat gevoelsmatig rechter dan op mn gewone zadel. Paard liep ook beter al gelijk, maar dat kan ook toeval zijn:-) O ja, en wat ik ook vaak heb bij mijn normale zadel is dode tenen. Dat heb ik nu ook niet gehad met de barefoot!

Chezshir77

Re: Mijn eerste ervaring met de barefoot London zonder vps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 21:03

niemand??

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 15:23

Nouja, dat gevoel dat je knieën niet aansluiten heb ik ook op mijn London. Nu moet ik zeggen dat ik totaal geen ervaring heb met boomloos, dus weet niet of het normaal is of niet. Als ik zijwaarts vraag, krijg ik kramp in mijn kuit haha :P Mijn paardje wordt er wel wat meer nukkig door, maar misschien komt dat ook omdat ik nog niet de juiste inlages heb. Ik wil graag de heavy duty halen omdat mijn pony nogal een dakjesrug heeft, maar weet nog niet of ik dit zadel wel hou of niet. Ik wil graag een zadel voor een pony die compact is, maar nu behoorlijk in bespiering gaat groeien en dus nog wat breder wordt. Ik dacht van oh, dan neem ik een boomloos zadel totdat hij goed in zijn spieren zit, maar nu weet ik het niet zeker meer.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:30

Voor mijn bijrijd/verzorgpony heeft zijn eigenaresse ook een tweedehands barefoot gekocht.
Volgens mij is dit ook een oud model London, dus zonder vps.
Het wiebel benen gevoel herken ik heel erg! Is nu weg bij mij. Ook in galop kan ik al beter zitten en het gaat echt steeds beter.
Ik kan m'n benen en knieën ook niet heel goed aansluiten de hele tijd, maar dit had ik altijd al eigenlijk. Ik vind het wel fijn eigenlijk, dat ik dus niet de hele tijd been kan geven.
Dat dikke gevoel onder m'n bovenbenen had ik eerst ook. Sowieso had ik het gevoel heel wijd te zitten. Ook irriteerde de gesp van de stijgbeugelriem mij in het begin, maar nu ook geen last meer van. Heb in het begin wel wat geprobeerd net gesp juist helemaal naar boven trekken, of juist net niet tegen de metalen ophanging aan te laten komen.
Ook had ik zelf het gevoel heel anders in dit zadel te zitten dan in een ander zadel, maar ik ben wel om, het zit heerlijk en je voelt zoveel meer.
Het enige nadeel vind ik het niet zonder krukje kunnen opstappen.

Ben zelf ook nog aan het zoeken of het misschien verstandig is extra inlages te kopen en welke dan.
Het gaat om een vrij brede, weinig bespierde fjord, die ik nu 1 a 2 keer per week rijd.

Minimus

Re: Mijn eerste ervaring met de barefoot London zonder vps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:01

Ik wilde nog de heavy duty inlages kopen, maar misschien dat ik ze eerst ga testen omdat ik nog niet weet of ik het zadel wel houd of niet.

Kijk, ik vind de voordelen van het London zadel super. Zadel past zich aan, onafhankelijke zit kweken. Maar paardje geeft nu iets anders aan. Lichtrijden is ook niet al te best omdat je dan veel druk krijgt op de derde wervel achter de schoft.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:38