Vorig jaar December hebben we mijn (lease)paard, Umberto, geschoren. Destijds had hij ook nog wat mok ( wat nu overigens helemaal weg is
) en aangezien ik altijd met (aan voorbenen) peesjes rijdt, deed ik dat toen ook gewoon. (btw: ik rijd dressuur
)Maar Toen ging dat niet zo lekker, mede door de natte piste en zijn geschoren velletje, schuurde ze en werd het wat rood en schuurde zelfs haren weg. Dit kwam ook grotendeels door de mok denk ik.
Dus.. probleem, want peesjes gaat dus niet zo.
Bandages geprobeerd maar met dat natte weer ging dat natuurlijk niet goed, en laten we eerlijk zijn, ik ben geen held in bandageren

Nu heb ik dus een tijdje zonder gereden en afgewisseld met bandages als de piste het toeliet.
Nu vandaag, is zijn mok weg, piste droog en heb de getten nog eens goed gewassen en weer geprobeerd eergisteren en vandaag. En yup, niks opengeschuur hoor! Maar ik vond toch dat zijn benen wat rozig zagen helaas :/ Nu heeft hij er geen last van ofzo en het shuurt niet open, maar toch heb ik een beetje 'schrik' zeg maar

Dus kan dit kwaad? en hoe zou ik dit eventueel kunnen oplossen?
Mijn vriendin zei al: peesjes met wol in? Dat lijkt me wel een goed idee. Maar ik wou jullie mening toch eens vragen

ps: peesjes zitten altijd juist en zijn goed zuivergemaakt voor rijden
geen zand en andere 
Alvast heel erg bedankt,
groetjes Kaat