Per ongeluk menbit ipv pelham gekocht, kan het kwaad?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

donnar

Per ongeluk menbit ipv pelham gekocht, kan het kwaad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 18:07

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag een beetje dom geweest en heb ipv een pelham bit een menbitje gekocht om mee te rijden, nou vroeg ik mij af of het kwaad kan. Het is om uit te inden of het überhaupt wat is dus het was al niet zeker of ik hem zou houden. Nou lijkt mij de werking toch aardig gelijk, kan het dus kwaad?

Het gaat om zo'n bitje:
Afbeelding

nutts

Re: Per ongeluk menner ipv pelham gekocht, kan het kwaad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 18:11

Tjja het is iets heel anders. ik rij ook wel met een menbit het kan dus wel

Waarvoor/waarom wil je het bit gaan gebruiken?

8nnemiek

Re: Per ongeluk menbit ipv pelham gekocht, kan het kwaad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:10

Qua werking zit er weinig tot geen verschil in :) ik denk dat het grootste verschil is dat ze in de wedstrijdregelementen anders beschreven worden, de een is volgens mij bij andere wedstrijden toegestaan dan de ander.
Maar je kan dit bit net als een pelham met twee teugels rijden, en de teugel in de midden-ring heeft dan geen hefboomwerking en dan werkt het bit dus als een gewone ongebroken trens.

donnar

Re: Per ongeluk menbit ipv pelham gekocht, kan het kwaad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 19:18

Ja inderdaad zo had ik het ook bedacht, ik rijd buiten eigenlijk altijd met een lange teugel maar hij kan heel heet zijn en als ik dan been geef om te draven vliegt hij er half vandoor. Dan wil ik even in kunnen werken om daarna meteen relaxed door te rijden, beter dan dat ik steeds in moet houden en hem daardoor hard in de mond maak.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:21

8nnemiek schreef:
Qua werking zit er weinig tot geen verschil in :) ik denk dat het grootste verschil is dat ze in de wedstrijdregelementen anders beschreven worden, de een is volgens mij bij andere wedstrijden toegestaan dan de ander.
Maar je kan dit bit net als een pelham met twee teugels rijden, en de teugel in de midden-ring heeft dan geen hefboomwerking en dan werkt het bit dus als een gewone ongebroken trens.

Het heeft wel hefboomwerking omdat je je bakstuk aan de bovenste ring vastmaakt en niet aan dezelfde ring als je teugels.

Ik zou kijken hoe hij reageert :) De werking is niet anders lijkt me.