Training boots of sport vet boots?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xClaudiaaL

Training boots of sport vet boots?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 16:00

Hallo allemaal,

Ik zat wat te neuzen op Kramer.nl en kwam daar 2 paar peesbeschermers tegen. Nu vraag ik me af, wie heeft ervaring met welke, of kan mij meer vertellen over deze peesbeschermers? Wat is het verschil, welke zijn (jullie inziens) beter?

Het is de bedoeling dat ik ze voor mijn merrie koop, voor springwerk en uiteindelijk ook crossen. Ik wil niet dat haar pezen heel warm eronder worden en ze mogen ook niet af kunnen gaan als ze nat worden.

Dit zijn de twee soorten:
Training boots
http://www.kramer.nl/STONEDEEK-Training ... &ci=257360

Sport vet boots
http://www.kramer.nl/SHOWMASTER-sport-v ... &ci=257355

Of welke andere peesbeschermers raden jullie aan voor een beetje een leuke prijs. Ik zoek geen veredus van ruim 100 euro, daar heb ik het budget niet voor op het moment.

Brand los.

MoniekV

Re: Training boots of sport vet boots?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:58

Ik denk dat ze beide niet geschikt zijn omdat dit soort beschermers heel zwaar worden als je er mee door het water rijdt. Dit zijn volgens mij van die 3 in 1 beschermers voor de dressuur.
Maar volgens mij is de da duurder dan een paar goede beschermers...

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 09:05

De tweede zijn sowieso western beschermers.
Heb je andere tips? Want je hebt toch ook speciale crossbeschermers?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 09:08

Je kunt denk beter even kijken voor echte cross beschermers of peesbeschermers die geen vocht op zuigen, die jij uitgezocht hebt zuigen zich waarschijnlijk vol met water en gaan dan afzakken...

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 09:14

Voor springen volstaan gewone peesbeschermers. Voor de cross moet je kijken naar beschermers met ook een harde plaat aan de voorkant.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 11:15

Kijk eens bij eppeljeck.nl
Ik zag dat ze daar veel beschermers hadden onder de 50 euro.
Als je echt wil beschermen zou ik iets met een harde schelp nemen. Deze die je op het oog hebt vouw je bij wijze van spreken op en stop je in je broekzak.
Als je sceptisch staat tegenover de warmte die sommige beschermers zouden produceren zou ik gaan voor leer of iets met air. Bij epplejeck echt niet duur want ik heb net nog op de site gesnuffeld voor mezelf :)

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 11:19

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 16:21

Bedankt allemaal, ik ga binnenkort even rondsnuffelen.
Ik moet dus beschermers hebben met aan de voorkant ook een harde schelp? Het gaat trouwens wel om (voor nu) alleen voorbeen beschermers.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:07

Voor Lord heb ik de Dalmar Eventer beschermers. Die beschermen ook aan de voorkant van de benen wat tijdens het crossen wel erg fijn is. Zuigen ook niet vol met water tijdens de cross, en ze zakken ook niet af (eigen ervaring!)
Ze laten ook goed lucht door. Na gebruik voelen de benen niet warm aan.
Kost wat, maar dan is je paard in ieder geval goed beschermd!
Bij Agradi zijn regelmatig sticker-kortingen. Daarmee heb ik ze toen voor zeker 30 euro minder gekocht, dus je moet dan gewoon even het goede moment afwachten.
http://www.agradi.nl/dalmar-eventer-voorbenen-large.htm

Die beschermers die jij hebt staan in de openingspost geven eigenlijk totaal geen bescherming tijdens crossen/springen, ze zijn daar ook niet voor bedoeld. Niet het juiste materiaal ervoor, en de benen worden heel warm eronder.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 21:02

Ah super! Heel erg bedankt. Ik ga agradi eens in de gaten houden.
Ik wist helemaal niet dat dit niet de juiste bescherming was, blijkt maar weer hoeveel ik ervan af weet hahah

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:36

Voor gewone springparcours zou ik het houden op gewone peesbeschermers (met elastiek aan de voorkant) zodat je paard wel voorzichtig op de sprong blijft als hij eens een balk afspringt. Niet dat hij met die crossbeschermers alles gaat afspringen want "ooo ik voel daar toch allemaal niets van"
Da's het doel van elastiek aan de voorkant: dat het paard wel voelt als hij er tegenaan springt.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 21:37

x_Quinta_x schreef:
Voor gewone springparcours zou ik het houden op gewone peesbeschermers (met elastiek aan de voorkant) zodat je paard wel voorzichtig op de sprong blijft als hij eens een balk afspringt. Niet dat hij met die crossbeschermers alles gaat afspringen want "ooo ik voel daar toch allemaal niets van"
Da's het doel van elastiek aan de voorkant: dat het paard wel voelt als hij er tegenaan springt.

Ben ik ook van plan, maar als het heel warm is, doe ik die liever niet om, dan liever cross beschermers die goed luchten.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:40

Top! Ik heb daar eigenlijk nog nooit problemen mee gehad: dat gewone peesbeschermers blessures zouden veroorzaken door warmte en ik draag ze elke training: dressuur en springen 4x per week.
Maar misschien heb jij jouw portie blessureleed wel gehad (zoals ik mijn portie hoevenleed wel gehad heb) :)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 21:41

Blessureleed (nog) niet, wil ik graag ook zo houden :). Gebruik nu ook gewoon al sinds dat ze ingereden is altijd de normale peesbeschermers. Maar voor crossen wil ik wel andere bescherming, gewone peesbeschermers willen nog wel eens afgaan door water (en ze worden zwaar)