Moeilijke rug, welk springzadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Chaniek_M

Moeilijke rug, welk springzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 15:16

Mijn paard heeft een erg moeilijke rug voor zadels.
Bijna alle zadels liggen achter los, en hij heeft een vrij hoge schoft dus ik heb ook een hoog uitgesneden kamer nodig.
Ik heb nu een prestige michel roberts en een stubben edelweiss op het oog. Ik heb verder geen ervaringen met deze zadels en heb dus ook geen idee hoe deze liggen.
Graag zou ik ervaringen over deze zadels willen horen. Hoe liggen de zadels en hoe rijden ze?
Ook zijn alle tips natuurlijk welkom

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 08:58

Of de zadels geschikt zijn voor jouw en je paard weet ik niet. Ik heb de stubben en ik vind hem zalig. Hij is wel wat harder wat zit betreft, maar ik vind het een heerlijk zadel. De Prestige ken ik niet, maar zij hebben ook goede zadels. De enige die jouw een antwoord kan geven is een goede zadelpasser.

pennyputs

Re: Moeilijke rug, welk springzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 13:52

Uitproberen! Tip: Met niet al te dik dekje paard in het zweet rijden en na afloop kijken of het zadel op de juiste plaatsen draagt (zweetvlekken op de rug waar het zadel draagt)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:59

Ik zou ook Kieffer proberen. Wij hebben zelf een hele oude Norbert Koof, maar die past wel op heel veel paarden. Deze hebben in ieder geval een goed uitgesneden kamer.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:36

Mijn ervaring is dat stubben en hoge schoft meestal niet wil. Kieffer heb ik ook goede ervaring mee.

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:37

als je paard een hoge schoft heeft, heb je een zadel nodig met vanachter ronde kussens ( hele ronde )
GEEN PRESTIGE en in veel gevallen GEEN stubben.

Ainsley, , kieffer, rossner, jc , euroridng

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 19:37

Ik ben zelf net overgestapt op Antares, een droomzadel en volledig op maat voor je paard. Maar wel een aanslag op je portemonnee.

Ik heb nu mijn Passier Comet FS te koop (zie bokt markt). Een heerlijk zadel en past op veel paarden.