gebruiksaanwijzing bitloos hoofdstel:

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ydnew

gebruiksaanwijzing bitloos hoofdstel:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 23:14

Ik heb al tijden een bitloos hoofdstel hangen (jaren), hij heeft een flinke schoonmaakbeurt en een lading vet nodig, maar verder nog in prima staat. Ik begin er al meer aan te denken om hem eens uit te proberen, maar ik weet eigenlijk niet hoe?! ik heb al heel wat plaatjes opgezocht van bitloze hoofdstellen, maar exact deze ben ik niet tegen gekomen. wie kan mij vertellen waar ik bv de teugels aan moet knopen? hoe af te stellen? e.d. of is het zo'n oud model dat ik hem maar gewoon voor de sier moet op hangen? (leer is echt nog in prima staat)

Afbeelding

Afbeelding

veKing

Re: gebruiksaanwijzing bitloos hoofdstel:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:21

het ziet eruit als een soort sidepull, teugels moeten denk ik aan de ringen 'onderaan het touwtje' (wat rond de neus moet) deze neusriem moet denk ik net zo hoog als een normale neusriem maar dat weet ik niet zeker

DGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:22

Dat is 'gewoon' een sidepul. De teugels gaan aan de buitenste ringen. Neusriem net als een hoge neusriem, dus echt hoog en niet op het onderste stukje van het neusbotje. Keelriem net als een gewoon hoofdstel, met een vuistje ertussen. En klaar ;)

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 23:30

ik dacht hem zelf ook in te delen in de categorie sidepull... mij leek het ook logisch om de teugels aan de ringen waar het touw direct aanzit te bevestigen, maar waar dienen die andere ringen dan voor? vraag ik mij dan af......gewoon als overgang?! dus niks om iets zo direct mee te doen?!

van het weekend toch maar eens oppoetsen... :-)

DGL

Re: gebruiksaanwijzing bitloos hoofdstel:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 08:33

Ja die ringen zijn gewoon verbindingsstukjes, anders krijg je die constructie gewoon niet zo goed in elkaar op deze manier.