[WN] Welke Western laarzen voor smalle voet, met lage wreef??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_89

Welke Western laarzen voor smalle voet, met lage wreef??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 20:52

Hallo.

Ik reed altijd met een paar bruin lederen wandelschoenen, maar die zijn aan vervanging toe.

Dus ik wou graag een paar echte western rijlaarzen. Heb nu een paar continental westernlaarzen in maat 39. Maar die zitten mij veel te los om de voeten en kuiten. Over de lengte ze zitten wel wat ruim, maar 38 zal net te krap zijn. Heb in mijn dagelijkse schoenen mt 38,5

Kan er tijdens het rijden ook niet mee overweg, ben steeds met mijn voeten erin aan het draaien om de laars goed om mijn voet te houden. De laars zakt aan de hak af naar onderen heen, waardoor ik steeds mijn voet op ga trekken om de laars weer omhoog te krijgen.. mijn pony is erg gevoelig en blijkbaar span ik mijn benen ook wat aan, daardoor kreeg ik zondag al wat verzet (1e keer met die laarzen aan) en gister (2e keer)werd hij echt vervelend. (kreeg af en toe echt een hele hoge 4 benen tegelijk gemene bok) 1e keer denk je nog, ach ik zal er wel aan moeten wennen, dat gaat m niet worden..

Dus weer af bij 0..

Heeft iemand hier een tip voor een bepaald merk/model die geschikt is voor smalle voeten met een lage wreef?
Of zal ik dan toch maar weer bij wandelschoenen moeten blijven -O- ?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:57

Ik heb grote voeten in vergelijking met mijn lijf, en dus ook redelijk smalle voeten in vergelijking met de lengte ervan. Ik heb sinds kort Ariats, die zitten heel goed voor mij. Ze hebben een zacht voetbed, waardoor de laars zich ook nog wat naar je voet vormt. En ondanks dat ze zo goed zitten, zijn ze toch super gemakkelijk uit en aan te doen :D

Mandy_89

Re: Welke Western laarzen voor smalle voet, met lage wreef??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 21:12

Was tijdens het rondspeuren dit merk idd tegengekomen. Zijn er nog specifieke modellen die geschikt zijn voor de smalle voet met lage wreef(vooral dat is een probleem) qua hoogte kan mijn voet er 2x is..

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 06:34

Mijn voeten zijn het omgekeerde van die van jou :D

Ik heb zelf altijd ariat fatbaby / probaby etc, die zullen voor jou dus minder geschikt zijn. De andere modellen kom ik inderdaad niet in.

Je hebt trouwens ook breedte maten in westernlaarzen, bij dames is A smaller en B breder.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:51