Mexicaanse neusriem

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MacavityL

Mexicaanse neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 19:46

Voor het springen heb ik een mooi hoofdstel gekocht met mexicaanse neusriem (waar ze het erg goed op doet). Echter, het gespje van de onderste neusriem zit op een wat ongelukkige plek (en daarom heb ik 'm op het moment nog wat losser zitten dan zou moeten).

Net als hier op de voorbeeld foto (van google) zit het gespje net naast het bit. Dit vind ik een wat ongelukkige plek wat denk ik niet zo prettig is voor het paard.

Afbeelding

Liefst wil ik 'm dus wat hoger zoals op deze foto (ook van google), maar als ik het gespje daar wil doen, verschuift de hele neusriem en zit dan niet meer goed.

Afbeelding

Iemand misschien tips? Hoe hebben jullie dat opgelost?

Rena100

Re: Mexicaanse neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:56

Waarschijnlijk is de pasvorm of de maat dan niet goed voor jouw paard. Kan je denk ik weinig aan doen. Denk dat als je een maatje kleiner hebt het dan wel beter uitvalt.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:59

Eens met Rena, maar ga er even mee naar de schoenmaker, en laat het gespje op een andere plaats zetten, dat riempje gewoon in laten korten dus. Daarmee komt ie meer onder de kin te zitten.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:01

kleinvosje schreef:
Eens met Rena, maar ga er even mee naar de schoenmaker, en laat het gespje op een andere plaats zetten, dat riempje gewoon in laten korten dus. Daarmee komt ie meer onder de kin te zitten.

Ik denk dat je daar precies het tegenovergestelde mee bereikt. Het gespje zit namelijk op het onderste riempje, als je die inkort, dan komt ie helemaal onder de kin te hangen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:02

Ja dat klopt, dat maakt toch niet uit? Ik heb van mijn sperriem ook de gesp onder de kin liggen, maakt helemaal geen verschil.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:37

nee dat klopt ook wel, maar dan heeft TS niet het riempje zo hoog zoals op de tweede foto. Dat wilde ik even duidelijk maken.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:38

Ze schrijft dat ze het zo het liefst heeft ja, maar dat gaat lastig. Dan is de enige oplossing inkorten en eronder laten zitten.

xChatun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:39

Kan je het riempje zelf niet verschuiven? Zodat het gespje hoger komt te zitten? Doe ik ook altijd.