is dit een redelijke vraagprijs? spullen bij aanschaf paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

is het een redelijke prijs? en zouden jullie het doen?

JA! sowieso
2 (4%)
Ja, zou ik denk ik wel doen
8 (19%)
uhm, weet ik niet
5 (11%)
ik denk het niet
9 (21%)
nee, ik zou het niet doen, ze vragen er teveel voor.
18 (42%)

Totaal aantal stemmen: 42

NoaHD

is dit een redelijke vraagprijs? spullen bij aanschaf paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 17:29

Hoooi,

ik krijg een pony. Nu zijn we vandaag wezen kijken naar een pony. De pony is helemaal naar onze wensen en we willen haar dan ook heel graag kopen. Nu vragen ze 250 euro bij de prijs op inclusief spullen.
de spullen zijn:

-hele goede deken ter waarde van 120,-
-regendeken ten waarde van 80,-
-een dekje
-hoofdstel (weet niet hoe duur maar zag er niet heel goedkoop uit)
-peesjes

Nu is mijn vraag, is dit een redelijke prijs? Of kan ik beter alles zelf kopen? De spullen zijn wel tweedehands. De spullen zijn van de pony.

hoop dat jullie reageren!

Anoniem

Re: is dit een redelijke vraagprijs? spullen bij aanschaf paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:30

Ik vind het wel veel, ik zou er max 100/150 euro bijgeven.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:33

Ze vragen een behoorlijk bedrag en met een eigen nieuwe pony wil je ook graag je eigen spullen kopen. Zou die €250,- lekker besteden in de ruitersportzaak aan leuke eigen spulletjes die helemaal naar je eigen smaak zijn.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:34

Hangt ervan af, als het peesjes zijn van Veredus gaat de prijs uiteraard omhoog, net hetzelfde met dat dekje.

Ik vind het wel redelijk. Je zit al aan €200,- bij enkel de dekens.

Als de spullen helemaal naar jou eigen zin zijn, zou ik het doen, anders niet. :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:34

Ligt er ook maar net aan hoe het eruit ziet.
Ziet het er goed uit, ga ik altijd voor 50% van de aanschaf.

Kom uit op circa 150-180 euro.
Maar nieuw kun je het er niet voor kopen, dus de keus is aan jou.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:35

Nee dat vind ik erg veel voor deze spullen. Dan zou ik op z'n minst het zadel erbij willen voor die prijs. Ik zou zelf inderdaad niet meer dan 100/125 euro bijbetalen voor dat wat je erbij krijgt, kan je die 250 beter aan iets anders uitgeven aangezien je voor die prijs echt wel 2 dekens, een dekje, een hoofdstel en peesjes hebt hoor! En dan hou je nog geld over zelfs en zijn al je spullen nieuw ;)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:36

Zou het lekker zelf kopen, dan is het nieuw en helemaal naar jou zin.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:37

Ik zou zelf niet meer dan 50/75 euro bij betalen.
Het is namelijk tweedehands en je weet niet hoe oud/duur alles precies is/was.
Anders kan je het net zo goed zelf (nieuw) bij een winkel kopen.

_Hinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:38

Ik zou het zelf kopen, je kan dan nog altijd beslissen om de spullen tweedehands aan te schaffen. En lekker gaan shoppen is nooit erg toch.. :)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:38

Deken erbij is wel handig, maar neem je de pony op proef? Dan kun je het eerst lenen, en als de spullen dan naar jouw smaak zijn, kun je ze overnemen.

Als je het niet mooi vind, kun je het geld beter aan spullen besteden die jij mooi vind.

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 17:39

De spullen zijn in zeer goede staat, de peesjes zien er goed uit, de dekens lijken wel gloednieuw.

bedankt voor jullie tips! :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:39

Wat is de prijs van de pony en wat kan het dier? Heb je daar al wat mee kunnen doen qua prijs? Persoonlijk vind ik dat bedrag echt veel te hoog voor die spullen, dan moet je op zijn minst het zadel erbij krijgen.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:39

Ik vind het wel een redelijke prijs, mag wel iets vanaf. Bij het hoofdstel zit naar ik aanneem ook een bit. Beetje hoofdstel is toch al gauw rond de 70 euro een goed passend bit (weet niet of het een goedkope of een dure is) loopt toch ook al gauw tegen de 50 euro (en van Sprenger nog veel duurder).

Dekje is ook minimaal 25 (en dan heb je een goedkope) en peesje (weet ook weer niet wat voor merk) voor zijn ook al gauw minimaal 50 euro, maar heb je eskadron dan zit je al op de 80. Als ik de goedkoopste prijzen aanhoudt dan zit je op 120+80+70+50+25+50= ca 400 euro. Dan ligt het eraan hoe nieuw of oud het is. Is het allemaal recent dan is 250 redelijk, is het wat meer gebruikt is rond de 200 euro een mooie prijs.

Weet je geen merken, dan zijn de prijzen beter op te zoeken (of heb je een foto waar bijv. hoofdstel en peesje op staan)?

Het voordeel is dat je zeker weet dat het past. En ondanks wat hier gezegd wordt: IK zou dit niet kunnen aanschaffen voor 250 euro (maar wil Horseware dekens, Eskadron peesjes, Sprenger bit, etc.) :D :D
Laatst bijgewerkt door Netje op 05-03-14 17:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:40

Ik heb mijn paard verkocht inclusief alles en daar ook een bedrag voor gerekend, meeste was nog prima spul en zou niet weten wat ik er nog mee zou moeten.
Het zou voor mij afhangen van de prijs van de pony.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:50

Ja het ligt er inderdaad aan wat voor merk je wil, maar je hoeft echt niet de duurste merken je pakken.

Als je even op EJ kijkt bijv dan zie je daar al een winterdeken voor 60 euro, een regendeken voor 50 euro, hoofdstellen v.a. 30 euro, een bit voor 20 euro, en meer dan genoeg dekjes en peesjes in alle prijsklasses.
Dus dan heb je 160 uitgegeven, en heb je nog meer dan genoeg geld over voor een dekje en peesjes.
Dus nee, voor dit bedrag zou IK het niet overnemen.
Ik heb zelf 3 dekens, een bit en twee paar peesjes met mijn paard overgenomen voor 125 euro, waarvan 1 gloednieuwe bucas deken waar je in de winkel 90 euro voor betaald, dus ik vind dit dan inderdaad echt belachelijk veel, sorry.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:56

Het ligt heel erg aan de staat van de spullen en de merken. Mijn paard past bijv. alleen de dekens van bucas en horseweare goed omdat deze dekens in meer tussen maten komen. Een simpel dekentje van EJ in maat 205 past hem gewoon niet en 215 verzuipt hij weer in.

Vergeet niet, duurdere merken hebben over het algemeen betere kwaliteit spullen. Zo is het leer van een 100 euro hoofdstel vaak sterker en mooier afgewerkt dan een hoofdstel van 20 euro.
Het is maar net dus wat voor spullen het dus precies zijn en wat de marktwaarde daar van is.

Roannn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:57

ik zou zelf spullen gaan kopen, allemaal naar je eigen smaak! Miss kun je ook nog kijken of er wat vanaf kan kwa prijs :)

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:10

En alleen de dekens?

xRobin919

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:14

Als jij de spullen mooi vind, zou ik het zeker doen ! Dan is het veel goedkoper, als je het niet mooi vind niet kopen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:25

Als ik deze spullen zelf aan zou schaffen zou ik uitkomen op:
-hele goede deken ter waarde van 120,- --> €60
-regendeken ten waarde van 80,- --> €35
-een dekje --> 2 voor 25 euro
-hoofdstel (weet niet hoe duur maar zag er niet heel goedkoop uit) --> hooguit 30 euro
-peesjes --> nieuw 30 euro.

totaal 170 ongeveer en dan heb je 2 dekjes. dus ja 250 is echt teveel voor die spullen.
als je ze mooi vindt kun je het doen. maar ik zou het niet doen. Kijk als ze het zadel er nu bij doen(mist dat goed op hetpaard ligt) dan begrijp ik dat je dat erbij wilt hebben, scheelt je weer een zoektocht.
maar deze spullen zou ik mooi zelf kopen naar eigen smaak.
Binnenkort is tentenkamp weer :P dus mooi voor leuke prijsjes kopen:P

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:14

miss_lizje schreef:
Zo is het leer van een 100 euro hoofdstel vaak sterker en mooier afgewerkt dan een hoofdstel van 20 euro.

Een hoofdstel van 100 euro is van leer en een hoofdstel van 20 euro is meestal van geperst leerafval :+

TS afhankelijk van de staat van de spullen, van hoe oud het is, van of het je smaak is en van wat de pony kost zou ik laten afhangen of je de spullen overneemt. Ik vind het persoonlijk veel geld, bij de koop van mijn paard zaten spullen bij in (hoofdstel, zadel, borstels en longeerlijn) en in totaal heb ik 100 euro meer betaald dan ik voor het paard zonder spullen had willen betalen. Zadel bleek niet te passen #) maar die heb ik later verkocht.