Laarzen verkloot door laarzenspanners.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Vera96

Laarzen verkloot door laarzenspanners.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 22:56

Hallo,

2 jaar geleden kocht ik derbys met swarovski <3 <3 Kosten : 600 euro
Ik denk een stuk of 40 keer mee gereden, als dat het al is. Misschien 30. In de kast gezet, laarzenspanners bij divoza er in gestopt. Na een tijd er weer uit gehaald, omdat het lusje van de rits kapot was laten maken, en bij inspectie van de rits zag ik dat mijn ritsen er gewoon uitgeknald zijn! Het stof naast de rits is los gesprongen. Nog lang niet helemaal, maar ik durf ze nu dus echt niet meer te dragen.
Omdat er toch laarzenspanners in moeten vraag ik me af wat voor soort? ik had van die knijp laarzenspanners, van divoza. Ik zie er ook geen andere staan.
Herkent iemand dit probleem? Had ik iets met die laarzenspanners moeten doen of heb ik gewoon pech?

Sammie

Re: Laarzen verkloot door laarzenspanners.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:57

Je kan ze toch gewoon laten maken?

Edisons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:58

Ik heb hetzelfde met mijn laarzenspanners, lees even mee. 'T is ontzettend zonde..

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 22:58

Tuurlijk kan ik dat, en dan zeker weer de laarzenspanners er in doen?
Kan ik over een maand weer terug.

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:00

Dus eigenlijk waren de laarzenspanners te breed ?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:00

Welke laarzenspanners gebruik jij dan in vredesnaam?

Ik heb gewoon deze:

Afbeelding

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 23:01

Van divoza. En ik heb een grote kuitmaat dus het verbaasde me nogal dat ze blijkbaar te breed waren, dan moeten er toch veel meer laarzen zo verkloot zijn?

Ik zit nu hier naar te kijken : http://www.ruitersportgierman.nl/nl/web ... enspanners
Maar waarom heb je daar een heren en vrouwen optie bij, en hoe zitten ze? Snap ze niet echt haha.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:01

Nou.. Dat laatste is een keuze die je zelf maakt. :+ maar je eerste bericht kwam op mij over alsof je je helemaal niks meer met je laarzen kon doen. Verkloot vind ik dan ook wel erg sterk overdreven in deze context. :)

Je hebt iets niet goedgedaan met de spanners.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 23:03

Ik vind het niet sterk overdreven, als je hele rits er uit springt dan baal je best wel ja, ze waren al niet goedkoop. En aangezien het niet de rits is maar het stofje tussen de rits en laars is het niet zomaar te maken, daar komt dan weer een prijs in zonder garantie dat het niet bij het minste weer losspringt.
Dat noem ik aardig verkloot ja.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:05

Maar je kan ze gewoon weer laten maken, het is dus niet permanent. Ik snap dat t vervelend is, maarrum.. T is niet onomkeerbaar en je kunt zelf voorkomen dat t nog een keer gebeurd.

Heb je advies gekregen over welke spanners te gebruiken en hoe deze te zetten?
Laatst bijgewerkt door Sammie op 04-03-14 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:05

Ik denk dat jouw laarzenspanners dan gewoon te breed/strak in de laars zaten. Ik heb twee paar laarzen, eentje die ik alleen mag dragen voor evenementen en de ander rij ik dagelijks mee. Die wat voor de evenementen bedoeld zijn zitten dan ook in een zak met spanners en ik ben daar ook heel tevreden over :). Het zijn gewoon standaar spanners van de Brantano :')

muntdropJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:06

Nouja, toch best vervelend als je dure laarzen door zoiets kapot gaan hoor :')

Misschien goedkope laarzenspanners halen? Ik had zo'n goedkoop paar vroeger en denk dat die eerder kapot zouden gaan dan de laars :+

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:07

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 23:08

Het is dus wel permanent, dat zeg ik net. Omdat het niet de rits is maar het stofje kan het nooit meer zo stevig gemaakt worden.

Muntdrop, wat voor laarzenspanners heb jij dan?
Ik had ook de goedkoopste via divoza.

CxB, die heb ik ja!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:09

Ik noem het ook verkloot hoor, als je laarzen kapot gaan door laarzenspanners. En "even laten maken" betekend extra kosten, meestal blijf je de reparatie zien en het blijft een zwakker punt van de laarzen. Dus ja, flink verkloot.

muntdropJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:10

Simpele van de blokker :)

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:11

Even navragen bij divoza ?

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:12

Ik heb grote lege plastieken flessen (van 1,5 l of 2l ) in mijn laarzen zitten. Als je geen al te brede schacht of te slappe laars hebt ondersteunen die net genoeg om ze rechtop te houden zodat ze niet doorbuigen in je enkel. :)
En geen problemen met ritsen die onder de druk bezwijken. :D

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 23:12

Dat bedoel ik, het is gewoon nooit meer naar de originele goede staat te krijgen. Bovendien hebben deze laarzen een prijskaartje waardoor ik ze niet naar de schoenmaker doe, maar naar derby. Extra duur, opsturen, lang kwijt. Daar baal ik behoorlijk van ja, denk je goed je laarzen te zijn heb je dit. Tuurlijk is het mijn eigen schuld, maar het was mijn eerste paar.
Daarbij zijn mijn kuiten iets gegroeit, ik pas ze nog wel maar echt niet dat ik ze met een zwakke plek op de rits aan ga trekken.

Mijn laarzen komen niet van divoza, ik had die spanners online gekocht dus neem aan dat ze voor mij niks kunnen betekenen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:12

Ze blijven niet permanent stuk.. Dat bedoel ik aan te geven. Je zit er overduidelijk erg vol van. :(:)

Tip laat ze maken bij een goede laarzenmaker en niet meer zo strak opspannen. T loont misschien ook de moeite om gewoon terug te gaan naar t verkooppunt en te kijken of er misschien een fabricagefout is gemaakt. Ook dat is mogelijk.

Ik noem t echter niet verkloot, vind ik echt een te sterk woord en bovendien is t vanaf een internetpagina ook niet beoordelen dat de schuld volledig bij de spanners gezocht moet worden. Hoe erg banketstaaf en balen dat ook is. Extra kosten zijn altijd vervelend. Zeker bij zulke dure en relatief nieuwe laarzen.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 04-03-14 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:13

Ik zou dit toch wel even melden bij Divoza hoor, wie weet krijg je er nog wel iets voor terug :P
Het is toch maar heel vreemd dat zulke dure laarzen gewoon stuk zijn door goedkope laarzenspanners.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 23:16

Nee hoor, ik baal ja, maar ik ben er inmiddels al over heen. Maak je maar geen zorgen. Ik vind je reactie's alleen iet wat aanvallend overkomen, net alsof het allemaal niks uit maakt. Is maar 600 euro hoor. :D Boven dien geven je eerste reactie's totaal geen nuttige informatie.
Ze zijn niet permanent stuk, wel permanent beschadigd, zwak.

Ik ga er inderdaad toch een mail aan wagen! Het is ook boven bij de laars en ik heb nog wel een brede kuitmaat, iemand met een smal kuitje had geen rits meer gehad zou je denken.

muntdropJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:17

Ik zou het ook flink verkloot noemen hoor. Maar lekker boeiend, dit topic gaat toch ook niet over of ze wel 'verkloot' zijn of dat je het beter 'beschadigd' 'kapot' of 'repareerbaar' kan noemen? :')

Kun je niet contact opnemen met de fabrikant van de laarzen? Ik weet niet of je nog garantie hebt, maar je kunt het sowieso altijd proberen.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 23:19

Ja ze zijn heel duidelijk door de laarzenspanners zo beschadigd, ga er wel mee naar de winkel waar ik ze gekocht hebben. Kunnen hun even kijken hoe en wat, maar dat dit geen garantie is snap ik wel. Is mijn eigen schuld.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:19

Ik vrees dat je bij Divoza na twee jaar niets meer geregeld krijgt, ik zou direct de fabrikant mailen.