zadel op proef

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

zadel op proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 16:40

Ik heb momenteel een zadel op proef waar ik erg tevreden over ben. Vandaag heb ik er voor het eerst mee gereden en mij viel op dat ik ondersteuning kreeg bij mijn billen. Haha. dat ben ik niet gewend met een zadel.
Ik krijg ook fijne ondersteuning rond mijn benen, dat vond ik erg plezierig..

Alleen vroeg ik me af of het zadel nu te klein was of dat het komt door de bouw van het zadel.
Persoonlijk vind ik het wel fijn zitten, ik werd niet naar voren of achter gekiept en het is een 17,5 inch(waar ik normaal ook mee rijdt).

Ik heb geen abnormale bouw (kont, gewicht, lengte etc). zou het door de bouw van het zadel kunnen komen?
Laatst bijgewerkt door Hutcherson op 04-03-14 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: zadel op proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:41

Vanaf een foto is het eigenlijk niet mogelijk om te zien. Je moet echt iemand laten voelen, kijken hoe je er mee rijd etc. Een zadelmaker dus. :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 16:44

Giolli schreef:
Vanaf een foto is het eigenlijk niet mogelijk om te zien. Je moet echt iemand laten voelen, kijken hoe je er mee rijd etc. Een zadelmaker dus. :)

Begrijp je reactie.
Heb al gemaild met een zadelpasser, alleen kan die niet meer deze week komen en ik moet deze week beslissen..
Ik denk dat ik er nogmaals mee moet rijden om nog een keer te voelen.

Maar heeft iemand ook een zadel waar ook steun van achter komt? Ik bedoel, bestaan die zadels?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:45

Je kunt een andere zadelmaker bellen? Er zijn er genoeg.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 09:49

Je probleem is mij niet helemaal duidelijk. Kun je iets beter uitleggen wat je bedoeld met steun van achteren?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 09:52

Dat bestaat wel, wij noemen dat 'badkuipzadels', zadels met een erg diepe zit en sommige mensen vinden dat fijn zitten.
Maar ik zou voor het paard of de pony wel een zadelpasser erbij willen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:00

Niet kopen als er geen zadelpasser bijgeweest is. "Ik moet deze week beslissen" kan dus niet.