Peeskappen met zeewater?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dinamiedje

Peeskappen met zeewater?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 16:15

Hoi,

Ik ga over een maandje op strandrit met de stal. Hartstikke leuk natuurlijk maar ik vroeg me af of dat zeewater bijt in de peeskappen en het dekje. Alle twee zijn namelijk van Hv Polo en ben er zuinig op.. :)
Weten jullie of de kleur (lichtblauw) vervaagt of vlekt bij aanraking met zeewater? Of kan ik beter oude peeskappen en dekje gebruiken?

isawessels00

Re: Peeskappen met zeewater?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:16

Ik zou oude spullen gebruiken...

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:17

zou sowieso oudere spullen gebruiken. of het nou bijt of niet. want ik weet niet wat je gaat doen op strandrit maar het word waarschijnlijk wel vies.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:59

Combinatie van zoutwater en zand is nou niet het allerbeste voor je spullen natuurlijk. Ze zullen niet meteen voor de prullenbak zijn, maar als je aangeeft super zuinig te zijn, daar hoort waden door het zeewater niet bij. Ik zou dus ook wat oudere spullen gebruiken.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:01

Zou oude kapjes gebruiken. Doe zelf ook duct tape er omheen (niet heel strak maar wel eromheen) om verliezen te voorkomen ;)

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:01

ik zou zowizo niet met peesklappen rijden... Aangezien dat met zand erg gaat schuren, tenzij je paard ze zeker weten nodig heeft...

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:08

Ik rij 2/3 x per week op het strand. Peeskappen heb ik een x gehad dat het klittenband los liet in zee. verder nooit gehad dat wat verkleurd of dergelijke, het word dan ook niet vies van het strand zand borstel je er zo af. Ik rij nu nooit meer met beschermers op het strand

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:11

baszo17 schreef:
ik zou zowizo niet met peesklappen rijden... Aangezien dat met zand erg gaat schuren, tenzij je paard ze zeker weten nodig heeft...

Je rijd toch oook in een paardenbak waar over het algemeen (naar mijn idee) zand ligt ?
Borstel je gewoon eraf of spoel je ze uit en laat ze drogen in de zon en dan uitborstelen, no problemo en nooit problemen gehad ook.

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:15

Gerritt schreef:
baszo17 schreef:

Je rijd toch oook in een paardenbak waar over het algemeen (naar mijn idee) zand ligt ?
Borstel je gewoon eraf of spoel je ze uit en laat ze drogen in de zon en dan uitborstelen, no problemo en nooit problemen gehad ook.

Ik heb in mn buitenbak als er plassen zijn dat mn merrie schuurplekken krijgt van het water en zand wat er tussen komt... vooral zand in de zee, dit stuift om hoog in het water als er wat langs komt...
dit is bij mijn merrie het geval, dit hoeft voor jullie niet te gelden :')

Kimmotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:18

Ik zou sowieso oude spullen gebruiken, of het nou bijt of niet. Het is erg zonde als je je peeskappen zou verliezen en dan hoef je niet onnodige je mooie, dure spullen vies te maken. :)

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:28

Ik zou inderdaad gewoon zonder gaan, vooral als je door het water gaat rijden. Door het water zakken ze snel af. Daarbij kan het gaan schuren, wat niet erg prettig is voor je paard.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:48

en neem voor jezelf ook droge kleren incl ondergoed en sokken mee! je zult de eerste niet zijn die een duik maakt :)