Pony zadel op e-pony?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SHallaUtopia

Pony zadel op e-pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 11:54

Hallo iedereen,

Ik ga vanaf volgende week een jongetje van 5 lesgeven op mijn e-pony (1.53). Alleen het probleem is dat het zadel echt veel te groot is voor hem en in de beugels moeten echt heel veel slagen, u kan ik wel kortere beugelriemen erbij kopen maar dan heb ik nog het probleem met de grote van het zadel...
Heeft iemand misschien een iedee wat ik nu kan doen? Ik zat zelf te denken aan een barefoot zadeltje omdat er op de site bij staat ook voor grotere paarden maar mijn pony heeft een hoge schoft en hij is aan de magere kant dus zijn ruggegraad licht ook iets hoger.

Alvast bedankt voor de tips
groetjes!!

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:58

als het zadel goed past en niet knelt is het goed... of je zou je paards ruggengraat kapot willen hebben -O-
Laatst bijgewerkt door melissapupa op 04-03-14 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:58

In principe moet een ponyzadel wel op een grote pony of paard moeten passen, grootste verschil met een normaal zadel is namelijk de grootte van het zadel qua inchmaat (dus kortere kussens) en lengte van de zweetbladen. Bij een goed zadel moet het gewoon aangepast kunnen worden aan je pony. Over boomloos heb ik niet veel kennis, maar misschien zou je bijvoorbeeld pmarena eens een berichtje kunnen sturen, die heeft veel ervaring met Barefootjes. :)

SHallaUtopia

Re: Pony zadel op e-pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 12:06

Oke bedankt ik ga nog even verder kijken en vragen. Als het niet lukt koop ik gewoon kortere beugelriemen en voor hem maakt t niet uit hij vindt het helemaal prachtig en hij merkt nu niet dat het zadel te groot is maar het is meer voor mij dat hij met een kleiner zadel wat steviger zit en meer steun aan het zadel heeft dan ;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:11

Ik zou sowieso eerst even afwachten om te kijken of hij het leuk blijft vinden voor je er grote kosten aan maakt! :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:12

Kortere beugelriemen en een riempje voor aan het zadel, kan hij zich daar aan vasthouden. Kind van vijf op een grote E pony zal toch wel stappen blijven de eerste tijd.

SHallaUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 12:54

Ja klopt ik ga dat doen. En ik weet eigenlijk wel zeker dat hij t leuk blijft vinden omdat hij al vanaf z'n tweede bij mij komt rijden alleen nu gaan we echt beginnen zeg maar. Het is een beetje een begin voor hij op de manege mag en ik ken hun goed. Nu heb ik er nog goed over na gedacht en ik ga gewoon kortere beugelriemen en een bokriempje voor het zadel dus wat blgone zegt ;) het is ook maar 1 x in de maand. En we kunnen altijd nog kijken voor een ander zadeltje als hij wat verder is maar dat overleg ik dan wel met z'n ouders. allemaal bedankt voor de tips!! :)

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:02

Je zou misschien nog een bontje op het zitvlak kunnen doen dat wordt het wat stroever en schuift hij minder snel in het zadel :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:07

waarom kortere beugelriemen kopen, je kunt toch een gaatje bijprikken op zijn maat of vindt je dat zonde?

SHallaUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 21:20

QueenE schreef:
Je zou misschien nog een bontje op het zitvlak kunnen doen dat wordt het wat stroever en schuift hij minder snel in het zadel :)

Ja dat is ook een slim idee ik ga ervoor kijken! En ja ik kan ook wel een gaatje bijprikken maar ik wil ook wat kleinere beugels kopen en dan is het handiger als we al hij gaat rijden alleen even de andere beugelriemen erin en het zit en anders zou je de beugels moeten wisselen maar wel bedankt voor de tip! :)

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:23

LoveHarrem schreef:
Oke bedankt ik ga nog even verder kijken en vragen. Als het niet lukt koop ik gewoon kortere beugelriemen en voor hem maakt t niet uit hij vindt het helemaal prachtig en hij merkt nu niet dat het zadel te groot is maar het is meer voor mij dat hij met een kleiner zadel wat steviger zit en meer steun aan het zadel heeft dan ;)

calice hier op bokt heeft geloof ik een wintec junior , nu zag ik foto's voorbijkomen waar het ponyzadel op haar fjord lag , kan dus best volgens mij

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:51

Denk ook aan kleinere beugels, die kleine voetjes schieten snel door een beugel voor volwassenen heen.

Misschien zijn voetstoppers ook een idee, dan kan hij nooit door de beugels heen schieten met z'n voetjes.

Als je kinderbeugels neemt ben je haast ook verplicht om andere beugelriemen te nemen aangezien de volwassenen variant niet erdoor heen passen..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:46

SHallaUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 15:54

kiki1976 schreef:
Heb je al eens naar een SmallFix gekeken?
http://www.daisypaardenshop.nl/a-286054 ... xx-101599/
Kan je gewoon op je eigen zadel bevestigen en geeft ook de mogelijkheid voor extra steun.

Ja dat had ik ook al gezien maar deze is erg duur voor maar 1x in de maand. Maar ik weet niet of er iets soortgelijks is maar ik ga even kijken wel bedankt voor de tip!

Hoixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:21

zadelverkleiner misschien? best prijzig maar met resultaat