Wat is dit voor een bit?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

Wat is dit voor een bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 22:28

Ik heb al even gegoogeld maar kan niks vinden..
Ja een oud topic maar met weinig info
Dit bit heb ik in de kast hangen maar gebruik ik eigenlijk niet...
Wat is het voor bit en wat is het waard? is t een 'zeldzaam' bit of komt hij juist wel veel voor (wat ik niet denk aangezien ik m nog nooit gezien heb)
Afbeelding

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:31

Volgens mij is dat een bit wat een paard niet kan vast pakken.. ze krijgen er geen grip op. Maar zeker ben ik niet.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:31

Het is een waterford trens met koperen rolletjes. Alleen deze variant met open ringetjes er tussen heb ik nog nooit gezien.
Word gebruikt oa voor paarden die het bit vastpakken. Deze lijkt me door de dunne open ringetjes echter te scherp voor gebruik.

corientjuhh

Re: Wat is dit voor een bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 22:33

Ja was er idd ook uit dat een paard dit niet kan vastpakken
Maar verder... ik heb wel wat op google gevonden maar zodra ik op afbeelding klik en ga naar pagina kom ik niet bij de betreffende foto...

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:37

Safiera schreef:
Het is een waterford trens met koperen rolletjes. Alleen deze variant met open ringetjes er tussen heb ik nog nooit gezien.
Word gebruikt oa voor paarden die het bit vastpakken. Deze lijkt me door de dunne open ringetjes echter te scherp voor gebruik.

Dit bit is inderdaad heel scherp in de mond, waarschijnlijk omdat het meer op de lagen werkt en minder op de tong.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 23:22

Ropa schreef:
Safiera schreef:

Dit bit is inderdaad heel scherp in de mond, waarschijnlijk omdat het meer op de lagen werkt en minder op de tong.

Eerste is waar, tweede niet. Doordat het zo veel schakeltjes zijn is de druk juist overal redelijk gelijk.