Je topic staat nog geen half uur online en het is zondagavond. Klein beetje geduld
Daarnaast is mij niet helemaal duidelijk wat je wil weten. Het beste in wat? Kwaliteit van het materiaal, pasvorm?
Gerritt
Geplaatst: 02-03-14 22:36
Zelf vind ik Harry Horse erg degelijk. Maar premiere zelf geen ervaringen mee maar aangezien het vrij goedkope hoofdstellen zijn zou ik voor de mooiste/goedkoopste gaan.
Ik wil graag weten welke het langste zal meegaan en prijskwaliteit het beste is
Elco
Geplaatst: 02-03-14 22:41
Jij moet ermee rijden, is dan toch niet belangrijk wat een ander ervan vindt.
Hoelang je met een hoofdstel doet, heeft natuurlijk ook mee te maken hoe je met het hoofdstel om gaat. Of je het goed schoon maakt en verzorgd.
Je kan een goedkoop hoofdstel natuurlijk niet vergelijken met een duur hoofdstel, daar is de kwaliteit en afwerking gewoon beter van..Goedkope hoofdstellen zijn vaak van stugger leer gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Elco op 02-03-14 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Gerritt
Geplaatst: 02-03-14 22:41
moOby schreef:
Ik wil graag weten welke het langste zal meegaan en prijskwaliteit het beste is
Bij de HH word er al gezegd door iemand dat je niet ziet dat het een goedkoop hoofdstel is maar je dat wel merkt. De premiere is duur en is anatomisch gevormd en heeft meer vrijheid, voor die reden zou ik dat hoofdstel sneller aanschaffen dan de HH.
De degelijkheid en levensduur van een hoofdstel hangt ook een beetje af van je gebruik, haal je na elke keer een doekje erover en spoel je het bit af dan heb je lang lol van je hoofdstel. Qua leer zou ik niet weten of HH beter is dan premiere
Ik heb 3 hoofdstellen. Een Döbert, een Schumacher en een Harry's Horse. De eerste 2 blijven zeer soepel en erg mooi. Maar de ijzeren gespen van de Harry's Horse beginnen na 3 maanden gebruik te roesten. Voor kwaliteit betaal je gewoon meer. Het is maar net wat je je kunt veroorloven en wat je er voor over hebt.
Bedankt voor de antwlorden, dat ze gaan roesten is niet zo handig natuurlijk. Weet iemand nog een ander goed hoofdstel met een lage neusriem?
Gerritt
Geplaatst: 03-03-14 22:46
Ik weet niet wat je voor hoofdstel nu hebt maar je zou er ook voor kunnen kiezen om een losse lage neusriem te kopen en die te doen aan je hoofdstel die je nu hebt.
Zelf nooit een dy'on (die ik overigens wel erg mooi vind) , stubben, passier, kieffer oid hoofdstel gehad. Die van rossner komen bij mij prima door vind ik erg degelijk (te koop bij divoza). Weet alleen niet of die lage neusriem hoofdstellen hebben.