Is dit zadel goed?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xRiiannex

Is dit zadel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 12:00

Laatst zag ik een mooi dressuurzadel en ik wil hem graag kopen.
Het merk is USG 17,5 inch.

Afbeelding
Afbeelding

Heeft iemand ervaring met dit zadel? Of met dit merk?
Het lijkt mij echt ontzettend zacht zitten :)

Edit: foto's even kleiner gemaakt

DesixNorris

Re: Is dit zadel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 12:08

Als je naar een paardenwinkel in de buurt gaat, kun je misschien even proefzitten? Kan bij ons in de buurt namelijk wel. Echter is het belangrijker hoe het zadel ligt op de rug van je pony/paard dan of het zacht zit of niet... Je kan het zachtste zadel ooit hebben, maar als hij niet goed ligt op je pony/paard is het een no-go. Als je dit zadel op Bokt gevonden hebt, zou ik even een afspraak maken om het zadel te passen.
Veel succes.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 12:19

DesixNorris schreef:
Als je naar een paardenwinkel in de buurt gaat, kun je misschien even proefzitten? Kan bij ons in de buurt namelijk wel. Echter is het belangrijker hoe het zadel ligt op de rug van je pony/paard dan of het zacht zit of niet... Je kan het zachtste zadel ooit hebben, maar als hij niet goed ligt op je pony/paard is het een no-go. Als je dit zadel op Bokt gevonden hebt, zou ik even een afspraak maken om het zadel te passen.
Veel succes.

Dankje!
Als ik het zadel binnen heb (mocht ik hem kopen) komt de zadelmaker langs om te controleren of die goed ligt.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 12:22

Zadel heeft heel smal tussen kanaal, goed opletten dat de ruggengraat goed vrij ligt..

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 12:25

Voel zeker eens aan de kussen. Daar mogen geen bubbeltjes in zitten.
Verder weet ik niet met wat voor materiaal deze zadels worden opgevuld. Probeer dat eens uit te vissen. Iets anders dan wol, foam of cair zou ik niet nemen in ieder geval.
Zeker passen op jouw paard, met jou erop! Zit jij er lekker op en is de inchmaat voor jou ook goed?

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 12:26

Mariposa11 schreef:
Zadel heeft heel smal tussen kanaal, goed opletten dat de ruggengraat goed vrij ligt..

Hierom heb ik toch afgehaakt heb met een zadelmaker gepraat en hij raadde het me af.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 19:28

ik heb ook altijd liggen zoeken naar een goed zadel voor mijn draver. Waar ik dan uit kom is boomloos, dit komt omdat mijn paard zo ontzettend gevoelig is. Ik rij momenteel niet vaak en als ik rij rij ik zonder zadel en met een bareback pad. Ik zou je goed laten adviseren door een zadelmaker die ook goed weet of het zadel goed op je draver zijn rug ligt.