Euroriding ...? Wat betekend het nummer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

different1

Euroriding ...? Wat betekend het nummer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 22:30

Ik kan een euroriding zadel kopen, maar ik heb wat informatie nodig.

Graag zou ik het model willen weten, waar kan ik dat vinden?
Het is een oud zadel om te zien, wanneer zijn de euroriding zadels op de markt gekomen?
Wat zegt het nummer op het linker zweetblad?

Hebben de euroriding zadels altijd zo'n eigen clipje gehad (http://www.sporthorses.nl/advertentie/7 ... xD_0VKYbcs ), of hebben ze ook een glad zilveren nagel ipv dat clipje?

different1

Re: Euroriding ...? Wat betekend het nummer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 12:24

niemand?

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 12:26

Rij zelf geen eurorider maar volgens mij is dit een redelijk nieuw model.
Het type is de diamant.
Het nr is het serienummer. Ik geloof dat ze daaraan wel kunnen zien wat de leeftijd is. Maar dat weet ik niet zeker.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 12:39

Waar vind jij dit zadel er oud uit zien? Zoals het zadel eruit ziet klopt het verhaal wel en is dit gewoon een zo goed als nieuw zadel.

Het model staat in de advertentie, een Diamant Soft Seat. Een speciale variant dus, met extra zachte zitting.

Het nummer is een samenstelling van de boommaat, een nummer wat het jaartal aangeeft en ik dacht nog een productie nummer, dat zou ik op mijn zadel moeten kijken (wel euroriding, geen diamant)

Wat bedoel je met klipje? Het blauwe merkje? Dat hebben volgens mij alle euroridingzadels. De mijne heeft dat in ieder geval ook.

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 12:40

Als je het blauwe merkje bedoelt, dit is van de laatste jaren (15 ofzo) Vroeger was dat blauwe merkje rood, maar dat is echt al lang geleden.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 12:53

Het zadel in de link is niet het zadel dat ik over kan nemen, sorry voor de verwarring.
Het gaat inderdaad om dat merkje, vandaar dat ik een foto bij heb gevoegd.

Ik kan een zadel overnemen met wel een zilveren plaatje met "euroriding Germany", bevestigd onder het leerflapje dat over de beugelophanging is geplaatst(klein zweetblad?), maar zonder het bekende blauwe of rode merkje.

Ik heb dus mijn twijfels over het zadel of het wel een euroriding is.

Er staan overigens alleen cijfers in het onderste zweetblad gedrukt, geen merknaam of iets dergelijks.

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:31

ja dat kan een Euroriding zijn. Hele , hele oude. Nog voor het rode merkje. Van oude zadels, loopt meestal het tussenkanaal smal af naar achter. Niet optimaal voor de rug. Ik raad het je af.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:35

Ik begrijp wat je bedoeld, ik heb een oudere Euroriding vzh op een van mijn paarden, heeft geen rood merkje, maar een zilveren met ik meen een kunstzinnige E erin.
Is zover ik weet een echte Euroriding, en de ruiters vinden hem heerlijk zitten.