Kneveltrens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Polnobilis1

Kneveltrens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 22:18

Hallo iedereen, in zou graag Wat informatie krijgen over de knevel trens. Ligt hij stiller of is hij sterker ?

pluisje88

Re: Kneveltrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:22

Mijn ervaring is dat hij stil in de mond ligt. Ik vond het een fijn bit. Had een gecombineerde neusriem en dat was wat minder handig. Het pinnetje schoof wel eens achter de neusriem. Maar dat kan natuurlijk per paard verschillen.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:27

RT-P >> HAR

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:27

Ik vind wel dat hij stil ligt, mijn pony loopt nogal eens door mijn hand heen en dan vind ik een kneveltrens fijner werken, als extra begrenzing en je trekt het bit niet zo door de mond.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 12:15

Sowieso kun je via de zoekfunctie al veel vinden over de kneveltrens.

Het is een bit wat het mondstuk stabieler laat liggen t.o.v. de water- en bustrens. Daarnaast verdeelt het de zijdelingse druk op de wangen over meer mm² t.o.v. de water-, bus- en D-trens. Of dit als voor- of als nadeel wordt gezien, hangt af van de voorkeuren en niveau van het paard.

Qua mondstuk heb je net zoveel variaties als bij de andere bitten. Dus afhankelijk van het type mondstuk kan de exacte werking wat verschillen.