welke maat halster voor manege paarden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

raichalove

welke maat halster voor manege paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 16:45

HTM

Re: welke maat halster voor manege paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:46

voor de meeste manege paarden heb ik een cob of full nodig.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:46

Maat Cob :j. Had ik ook, paste zowel de Haflinger als de Fjorden, en de meeste paarden.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:47

Manegepaarden zijn er in verschillende stokmaten er is dus geen standaard en normaal manegepaard. Zo zijn er pony's van 1.10m maar ook paarden boven de 1.70m. Die passen dus niet allebei dezelfde maat halster.
Als jij een bepaalde pony/paard als lieveling hebt waar je een halster voor wilt kan je het beste vragen aan de eigenaar van de manege welke maat je moet kopen.

Edit: Ik zie dat je een touwhalster wilt kopen. Waarvoor wil je een touwhalster kopen? Mag je bitloos rijden tijdens de les of wil je er enkel 1 om foto's te maken? Of mag je van de eigenaar wandelen met een manegepaard. Meestal zijn de halsters van manegepaarden om het paard mee vast te zetten, dat kan en mag niet met een touwhalster. Je kan dan beter een normaal halster kopen want ik denk niet dat je van de eigenaar bitloos mag rijden. Voor wandelen en foto's maken kan je ook een normaal halster gebruiken, dan hoef je ook niet steeds te wisselen van halster.
Laatst bijgewerkt door Fennee op 28-02-14 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:48

Het is het beste om zelf even de maten op te meten bij je favoriet, ieder paardenhoofd is anders :)
Verder is het belangrijk dat je touwhalster goed past.
Wat wil je eigenlijk doen met het touwhalster? Je weet dat je een paard hier absoluut niet aan mag vastzetten?

raichalove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 16:49

beestenfreak schreef:
Het is het beste om zelf even de maten op te meten bij je favoriet, ieder paardenhoofd is anders :)
Verder is het belangrijk dat je touwhalster goed past.
Wat wil je eigenlijk doen met het touwhalster? Je weet dat je een paard hier absoluut niet aan mag vastzetten?

ja daar ben ik van op de hoogte :)

raichalove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 16:50

bedankt iedereen het wordt een full :D

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:51

Hoe groot is het paard? Is het een fijn gebouwd paard of juist een breed gebouwd en een flink hoofd?
Hebben de manegepaarden zelf geen halster? Zo ja dan kun je daar waarschijnlijk wel de maat in zien.
Ook heb je halsters die ruim verstelbaar zijn, dan kun je ze voor meer paarden gebruiken.