Nieuw zadel nodig voor mijn pony.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Paardje_x

Nieuw zadel nodig voor mijn pony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 09:54

Heey,

kwam er dus achter dat mijn zadel echt niet goed op mijn pony passte. Mijn pony heeft echt een hele hoge schoft en is slank gebouwd. Ik wil graag een dressuurzadel, welk merk raadden jullie mij aan voor een pony die slank gebouwd is met een hoge schoft?

DesixNorris

Re: Nieuw zadel nodig voor mijn pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 12:30

Toevallig, ik liep gisteren tegen precies hetzelfde probleem aan! Ik ben alleen op zoek naar een veelzijdigheidszadel ;) Ik kan je helaas dus niet helpen. Veel succes met zoeken!

nobilisxpolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:56

Ik heb ook een slanke pony met een hoge schoft en ik rij met een stubben dressuur zadel met geen diepe zit. Het is heel smal en de boom is hoog. Ook is de zit perfect als je er eens een sprongetje mee wil maken, alleen het zadel is nieuw nogal prijzig

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:58

Ik denk niet dat je moet zoeken naar een bepaald merk maar naar een zadel wat goed ligt op je pony.
Ik zou eens contact opnemen met een goede zadelmaker/zadelpasser die kan je advies geven en ze verkopen vaak zelf ook zadels. Succes!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:59

De zadelmaker weet heel goed wat voor zadels er goed zijn, die even bellen dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:59

De zadelpasser kan jou vast vertellen welk zadel het beste bij jouw pony past en bij jou als ruiter :) Er zijn zoveel zadels en ook zoveel verschillende soorten 'slank' tussen ponies dat dat niet zo te zeggen is :)

Hanjaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:16

Thorowgood zadels zijn er fijn en kan je ook makkelijk aanpassen. Zou er wel ook een zadelpasser bij laten komen

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:01

Thorowgood en Kent&Masters hebben hoge schoft modellen; die hebben een speciaal kussen dat door het extra draagvlak hoger boven de wervelkolom blijft. Absoluut een aanrader voor paarden met een hoge schoft.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:03

Een zadelmaker kan verschillende zadels passen bij jouw paard.
Ik heb tegenwoordig een Ideal zadel, heeft extra kussens en teruggesneden kamer waardoor de schoft voldoende ruimte heeft.
Heel fijn zadel en op veel paarden passend te maken
Zit ook heerlijk

Succes.

_bloemetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:24

Zou gewoon een zadelmaker laten komen en verschillende zadels proberen, de zadelmaker heeft er veel verstand van dus samen kom je er wel uit welk zadel fijn is :)

Paardje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 16:15

Bedankt allemaal!