Dit was in de zomer, dus na behoorlijk wat gras

Doordat hij niet heel constant in gewicht is en minder bespiering heeft, is het gebied rond de schoft behoorlijk ingevallen en op zijn rug zitten ook weinig vetjes. Hierdoor wordt de schoft heel hoog en ligt zijn ruggegraat ook wat "bloot"

En de winter

Wel een zeer on charmante foto trouwens. sorry daarvoor

Nu heb ik bij de koop van mijn paard een stubben Scanadica veelzijdigheidszadel bij het paard gekregen. Ik vind alleen dat deze niet mooi past. Ik ben van mening dat hij met name bij de schoft te weinig ruimte heeft.
Paardje even op de parkeerstand gezet:

Nu heb ik net een zadelmaker gebeld, en deze belt mij vanmiddag terug (denk dat hij bij een klant was) en dacht dat ik tot die tijd misschien ook hier ervaringen kon vragen.
Ik heb momenteel helaas financieel niet zo mega veel ruimte en ik hoop uiteraard dat mijn oude stubben nog kan worden aangepast. Maar heel eerlijk gezegd vrees ik van niet.
Mocht ik een ander zadel moeten, dan twijfel ik nog over het type. Wil heel graag een dressuurzadel maar vind dat dan voor buitenrijden en een sprongetje weer minder fijn. Een sprongetje heb ik nog niet gedaan, maar staat wel op de planning om binnenkort te gaan doen. Maar ik ben een angsthaas dus heel hoog zal dat niet zo snel worden denk ik. Ik zou iig gezien het budget graag een gebruikt zadel willen. Hebben jullie een idee waar ik naar kan kijken qua merken/types en wat je dan ongeveer kwijt zult zijn?
Hebben jullie ideeen? Hoor het graag!