Welk bit?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nancy__

Welk bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 15:47

Ik heb een friese ruin die ongelofelijk sterk is. Het is nu 2 jaar geleden dat hij geruind is, maar die hengsten nek zit er echt nog op. Heel mooi natuurlijk, maar met rijden niet altijd even fijn. :+
Hij dramt voor de rest niet/ loopt niet onder me vandaan, hij is gewoon echt sterk in z'n mond. Dat voel ik ook heel erg met wendingen en figuren rijden. Hij word vaak pas na een half uur fijner in z'n mond.
Ik rij nu met een dubbel gebroken watertrensje.

Met welk bit zou ik beter kunnen rijden?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 15:48

Ik heb er een vrij dun watertrensje in hangen hier werd die van mij wat fijner op.
Beetje het idee van een Mylerbit
Ik had er eerst een normale watertrens in hangen, maar hier werd hij precies op zoals jij omschrift. Met een ander bitje kan ik hem er fijner door rijden en laat hij sneller los.
Laatst bijgewerkt door Lau op 26-02-14 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 15:49

Ik denk niet dat je dit met een bit moet oplossen...gewoon meer wendingen/figuren rijden en veel oefenen. Dan wordt het vanzelf minder.
Hoe oud is je paard? Wat zegt je instructeur ervan?

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 15:52

Paard is een jaar of 8/9. Ik rij hem wel pas sindskort. Volgens m'n instructice is dit paard altijd al heel sterk geweest. Ze begon vandaag over het kijken naar misschien een ander bit. Omdat hij vandaag ook weer heel zwaar in de hand was.

PineApple

Re: Welk bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:04

Ah oke, wat raadde zij aan dan?

meiske1577

Re: Welk bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:07

Misschien een bitfitter laten komen? Scheelt een hoop kosten van het proberen van verschillende bitten...