Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
listiglistje schreef:Ik vind die stick en potjes niks, allemaal geprobeerd![]()
Ik zweer bij http://www.ooteman.nl/ladies/riding-boo ... haft-spray
Spray is heel handig, ik gebruik het tijdens wedstrijd en lessen, ik zit dan echt vacuumgezogen![]()
Ik heb dan een mooie stille zit en stille benen...iedereen vraagt altijd hoe ik dat toch voor elkaar krijg![]()
Ik spuit het aan de binnenkant van mijn kuit (laarzen), op mijn lederen zitvlak en wat op de zitting van mijn zadel.
Na een half uur tot 3 kwartier is het eraf, maar je zit nog wel stroever
aandachtspuntje ik weet het. martine0503 schreef:Voor mij is het dan puur voor het eerste kwartiertje. Ik rijd vaak met lederen zitvlak echter mijn wedstrijdbroek niet en ik heb een glad zadel. Na dat kwartiertje heb ik mijn zit weer terug. In de zomer heb ik ook een andere rijbroek zonder lederen zitvlak. Straks kan die weer uit de kast komen en wen ik er weer meer aan. Paard heeft meer last dan van mijn glijdenaandachtspuntje ik weet het.
Jennyj01 schreef:Als je je zadel voor het rijden even inspuit met zadelzeep. Dan is die ook al een stuk stroever. In combinatie met een (kunst)leren zit zit je helemaal rotsvast.
dat houd het leer mooi, geeft het glans en houd het soepel...listiglistje schreef:Altijd na schoonmaken met zadelzeep een verzorgend middel erop! Balsem, vet, olie noem maar op....
Dit zegt mijn zadelmaker altijdEn een paar keer in de week inbalsemen/voeden