Hackamore Dublin

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lovertje98

Hackamore Dublin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 16:16

hoihoi! :)

Ik wil in het heden mijn paardje bitloos gaan rijden.
Ik zie verschillende bitloze hoofdstelen, met kruislings onder de kin door enzo. Alleen ben ik bang dat mijn paardje daar niet op reageert. Nu zie ik heel veel mensen met een Hackamore Dublin rijden of iets wat daarop lijkt.
Heeft er iemand ervaring hiermee? en is hij vriendelijk? Krijgt mijn paardje geen wondjes ervan op zijn neusje?

Hackamore Dublin:
http://www.ej.nl/products/10000130/2580 ... ORE+DUBLIN

groetjes anne *D
Laatst bijgewerkt door Martine op 25-02-14 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Capslock uit de titel gehaald

loveslimpie

Re: HACKAMORE DUBLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:19

Ik zou kijken of je niet ergens een bitloos hoofdstel kan lenen, een hackemore is niet het meest vriendelijke om mee te rijden, ik zou als ik jou was eens kijken of je ergens wat kan uitproberen.
Ooit heb ik gelezen op een site dat je het daar kon lenen en later kon kopen, maar ik weet niet meer waar dat was..

lovertje98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 16:21

loveslimpie schreef:
Ik zou kijken of je niet ergens een bitloos hoofdstel kan lenen, een hackemore is niet het meest vriendelijke om mee te rijden, ik zou als ik jou was eens kijken of je ergens wat kan uitproberen.
Ooit heb ik gelezen op een site dat je het daar kon lenen en later kon kopen, maar ik weet niet meer waar dat was..

ohh oke! Ik zie Eva Roemaat ermee rijden enz, of nouja iets wat daarop lijkt.
ik dacht dat dat wel een fijne en vriendelijke zou zijn..

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:22

O.a. Barefoot heeft testhoofdstellen. Is zeker de moeite waard om het juiste te vinden.
Zoals er hierboven al gezegd wordt: Het is zeker niet de vriendelijkste optoming. Maar ook een manier van gebruiken natuurlijk! Het zelfde geld voor wondjes, een optoming is zo streng als de hand van de ruiter.

http://www.bitloospaardrijden.info/testservices.php
Laatst bijgewerkt door Lara op 24-02-14 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:23

Een hackamore is een pittige optoming. Als je erg sterk in je handen bent is dat niet het eerste wat ik zou proberen. Er zijn genoeg vriendelijker bitloze optomingen te verkrijgen. Kijk of je wat kunt lenen of zoek tweedehands op de Bokt Markt of Marktplaats, zodat je goedkoop kunt proberen wat werkt.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:27

Ik zou zelf niet met hackamore beginnen, is inderdaad niet het vriendelijkste hoofdstel als je er niet goed mee om gaat. Als je zachte hand heb en hem netjes gebruikt is het een prima hoofdstel!
Ik rij wel met hackamore op mijn pony, heb hem bijna niet nodig maar als ik door moet komen lukt dat beter met hack dan bijv. sidepull.

Ik zou eens een testhoofdstel proberen, sidepull vind ik zelf erg fijn werken bij veel paarden!

lovertje98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 16:29

Lara schreef:
O.a. Barefoot heeft testhoofdstellen. Is zeker de moeite waard om het juiste te vinden.
Zoals er hierboven al gezegd wordt: Het is zeker niet de vriendelijkste optoming. Maar ook een manier van gebruiken natuurlijk! Het zelfde geld voor wondjes, een optoming is zo streng als de hand van de ruiter.

ik kom bij barefoot uit op een pedicure site?;p maar zelf ben ik niet strenng in de hand.. ik hoop mijn paardje steeds vriendelijker te kunnen rijden.. op een halster alleen reageert ze al super!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:30

Als ze op halster al goed reageert, waarom dan twijfelen aan een sidepull of kingekruist?

lovertje98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 16:32

kleinvosje schreef:
Als ze op halster al goed reageert, waarom dan twijfelen aan een sidepull of kingekruist?

omdat op veel website's staat dat als je bitloos gaat rijden dat je paard ook goed op je been moet rijden, ze gaat voorwaarts en stopt als ik me wat zwaarder maak enzo, alleen gaat ze als ik rechts druk niet naar links en andersom ook niet.. ik zou het zonde vinden als ik er eentje zou kopen en dat ze dan niet goed op mijn been reageert

lovertje98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 16:32

finnens schreef:
Ik zou zelf niet met hackamore beginnen, is inderdaad niet het vriendelijkste hoofdstel als je er niet goed mee om gaat. Als je zachte hand heb en hem netjes gebruikt is het een prima hoofdstel!
Ik rij wel met hackamore op mijn pony, heb hem bijna niet nodig maar als ik door moet komen lukt dat beter met hack dan bijv. sidepull.

Ik zou eens een testhoofdstel proberen, sidepull vind ik zelf erg fijn werken bij veel paarden!

wat is een sidepull?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:32

als ze op halster goed reageerd zou ik een sidepull nemen.
waarom strenger nemen dan nodig is?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:34

Je moet je paard altijd goed aan het been hebben, met of zonder bit. Dat is dan dus een werkpunt, maar geen reden om dan maar een scherpe bitloze optoming te nemen.

lovertje98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 16:36

ik wist niet eens dat die bitten scherp waren.. ik wil juist steeds vriendelijker en vriendelijker gaan rijden... zodat ik uiteindelijk helemaal vrij kan rijden

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:36

Dan dus geen Hack nemen!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:37

lovertje98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 16:44

Ik zal de site is doorlezen!
ik zal is gaan nadenken over een sidepull! ik ga nu in iedergeval de hack niet nemen!
dankjulliewel voor alle reacties!

Marie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:41

loveslimpie schreef:

waarom is een hackemore niet goed?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:33

Lees bovenstaande berichten eens goed Marie_v, daar staat meerdere keren dat een hackamore een behoorlijk scherpe optoming is...

lovertje98

Re: Hackamore Dublin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 15:29

Ik ben er overuit! ik ga sparen voor een Sidepull allemaal bedankt voor het helpen!