Ik ben op zoek naar een dressuurzadel voor een klein prijsje. Nu kwam ik een zadel tegen die eigenlijk perfect zou passen op mijn paard. Echter is het zadel beschadigd aan de voorkant, vandaar de lage prijs ook. Na het ontvangen hebben van foto's vraag ik mij echt af of het nog wel te repareren is. De beschadiging zit aan beide kanten op de voorboom van het zadel. Waarschijnlijk is iemand daar jaren lang met de teugels of hand langs geschaafd, nu zie je dus het plastic.. (geen idee wat het materiaal is).
Is dit door een goede zadelmaker nog te repareren? Het lijkt namelijk wel alsof het leer gewoon weg geschuurd is.
Waarschijnlijk is het zadel gewoon elke keer op de grond gelegd na het rijden, daar krijg je zulke beschadigingen van. Ik snap dat je niet al te veel geld voor een zadel wil uitgeven maar zo op het oog eentje kopen omdat je denkt dat hij past kan wel eens duurkoop zijn.
Het zadel wordt niet op het oog gekocht Bigone, het mag gepast worden en binnen 24 uur weer terug gebracht worden .
Yinthee
Amadeus <3
Geplaatst: 24-02-14 13:47
Mogen we de foto's ook zien? Als alleen het leer er af is kan daar misschien nog wel een nieuwe lap leer overheen gemaakt worden, maar denk dat je altijd wel blijft zien dat er 'iets' gezeten heeft en vraag me ook af of dat de kosten waard zal zijn. Weet niet wat voor zadel het verder is, maar dat repareren zal ook niet goedkoop zijn. Als de boom of iets binnenin echt beschadigd is, moet je er echt niet aan beginnen.
Zou het persoonlijk sowieso niet doen als je de oorzaak van de beschadiging niet weet, want je kan zelf niet checken hoe het er vanbinnen uit ziet. Of je moet hem voordat je hem koopt door een zadelmaker laten nakijken (kan die je gelijk zelf een inschatting geven of het te repareren valt en wat dat je gaat kosten.)
Dat kan door een nette zadelmaker wel gerepareerd worden hoor!
N0a
Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-14 13:51
Ik wil je wel even een pb sturen Yinthee, ik weet niet of de verkoper het op prijs stelt als ik dat openbaar zet. Het gaat om een JC dressuurzadel. Verder nog in prima staat, uiteraard zal er een zadelmaker naar komen kijken. Maar als ik weet dat het toch niet te repareren valt, vind ik het zonde om mijn geld daar aan uit te geven.
carien13
Geplaatst: 24-02-14 13:58
Ik weet, denk ik, wat jij bedoeld. lastige plekjes zijn dat. Je kunt dit niet laten repareren helaas. voorbeeld:
Laatst bijgewerkt door carien13 op 24-02-14 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Als het zadel verder heel is, goed past en je gaat er nog jaren veel rijplezier aan hebben dan zou ik juist "blij" zijn met zo'n onschuldige beschadiging waardoor de prijs relatief laag is.
Yinthee
Amadeus <3
Geplaatst: 24-02-14 14:01
Heb de foto gezien. Op zich lijkt me dat daar wel een nieuw lapje leer overheen gemaakt kan worden, maar het is wel een lastige plek..
Kun je de zadelmaker niet de foto doormailen om te vragen of hij er iets mee kan, voordat je het zadel ophaalt om te passen? Dat kost je dan niks. Het is zonde inderdaad als de zadelmaker komt voor het passen en hij zegt dat het niet te maken valt, en het je geld kost voor niks..
Carien, dat is inderdaad wat ik bedoel. Bij dit zadel zit het wat hoger en is het oppervlak ook wat groter. Je hebt gelijk Oreo, maar aan de andere kant is het natuurlijk wel hartstikke zonde en bij eventuele verkoop is het lastiger te verkopen en waarschijnlijk alleen met verlies.
Ik ga inderdaad even de zadelmaker mailen, kijken wat zij er van vindt. Bedankt voor jullie reacties! Super fijn!