Wintec?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

f4bjheu

Wintec?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 07:38

Hallo,

Zoals sommige misschien al weten ben ik al een tijdje opzoek naar een nieuw zadel.
Zo lang inmiddels al dat ik nu mij nu in een nieuwe prijsklasse bevind.
Hierdoor heb ik nu de keuze uit 3 zadels:

1. Tekna S line jumping saddle
2. Tekna club smooth saddle
3. Wintec 500 jump (cair)
4. Wintec 500 jump (flocked)

Ook qua kleur moet het zadel matchen met dit hoofdstel +)
(Op het 2e plaatje kan je de daadwerkelijke kleur goed zien)

http://www.decathlon.nl/hoofdstel-romeo ... 39787.html
Laatst bijgewerkt door f4bjheu op 23-02-14 07:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Batlow

Re: Wintec?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 07:48

En passen deze zadels op je paard ten eerste?

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 07:58

Ja, ze heeft namelijk 17" en de bomen kunnen bij al deze zadels veranderd worden naar medium-wide :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 08:00

Ja dat snap ik maar het gaat ook om pasvorm. Mijn paard past geen wintec want zadel is te vlak ;) waarom laat je niet een zadelpasser komen met ook 2de hands zadels rond die vraagprijs? Ik zou wel zeker willen weten of het past... Niet alles past

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 08:05

M'n zadelmaker is net geweest, maar had geen fijne springzadels voor haar.
Ik ben wel sowieso van plan om de zadelmaker eerst te laten komen of het zadel inderdaad echt past,
Maar deze zijn van een Amerikaanse advertentie, dus dan zit je met verzend kosten die toren hoog zijn, daarom zou ik met name willen weten welk zadel kwalitatief het beste is en in de omgang ook fijn zal gaan zijn

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 08:21

Allemaal kunststof en even kwaliteit. Ik heb nu wintec 500 cair, alleen ik ga voor een leren zadel voor mijn nieuwe paard. Is wat comfortabeler vind ik..

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 08:24

Een leren zadel is helaas te duur voor mij (en 2e hands nauwelijks te vinden in en degelijke staat)

Zelf heb ik vaker op een wintec kunststof zadel gereden en voor hooguit 1x in de week is het naar mijn mening wel goed te doen :)

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 08:25

Maar hoe vind je het cair VS het flock systeem?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:21

Kijk is naar de thorowgood t8, nieuw 700. Is deels leer, zijn mooie zadels. Ben cair merk ik niet veel van alleen de kussens zijn stuk harder, wol lijkt me toch fijner.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 10:17

Ik zweer bij plastic zadels, helaas past de Wintec niet op de rug van mijn paardje...
Wintec heeft hele lange kussens, die van Tekna zijn wat korter, ik denk dat je op basis van dit feit i.c.m. de rug van jouw paard, een keuze kan maken. :)

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 10:30

Elk type wintec heeft een andere boom, mijn Wintec pro endurance is juist kort in de kussen en ook ronder dan bijv een 250.
Kijk dus eerst of dit model aansluit bij de rug van je paard.
Ja er kan veel aangepast worden maar dat kan ook niet oneindig.
Kwaliteit van de zadels die je noemt zit op een gelijk nivo en is prima.
Maar kijk echt voor al die modellen eerst of het boom model met jou paard overeen komt, alleen kijken op prijs en kleur is geen goede graadmeter.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:04

antje_vip schreef:
Ik zweer bij plastic zadels, helaas past de Wintec niet op de rug van mijn paardje...
Wintec heeft hele lange kussens, die van Tekna zijn wat korter, ik denk dat je op basis van dit feit i.c.m. de rug van jouw paard, een keuze kan maken. :)

Plastic? :Y)

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 21:23

Het is een korte ronde Arabier haha,

@gilbey: ik weet haar maat (17" en boom medium/wide (kentaur))

Bedankt voor deze reacties :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:34

kentaur boommaat is niet hetzelfde als wintec, elke boommaat is bij elk zadel weer anders dus ik zou daar niet vanuit gaan...

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 22:12

Ja dat is waar.. Welke wintec en teknna boommaat is ongeveer gelijk aan kentaur medium wide?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:16

f4bjheu schreef:
Ja dat is waar.. Welke wintec en teknna boommaat is ongeveer gelijk aan kentaur medium wide?

Echt geen flauw idee.. Kan je niet gewoon een zadelpasser vinden met wintec zadels? Deze kan ze dan passen en ter plekke aanpassen aan je paard, veel makkelijker!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:22

f4bjheu schreef:

Boommaat wil nog niet zeggen over de ligging. Waarom test je niet alle zadels eens? Laat nakijken welke het beste past en op welke jij het beste zit. Want als jij er niet goed op zit ga je je paard ook belemmeren.
Ik kan bijvoorbeeld totaal niet op een wintec zitten, en de kussens van wintec kunnen ook zelf met de speciale pads niet passend gemaakt worden op mijn paard. Het tekna zadel lag dan weer standaard, met een andere boom, perfect op mijn paard.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:24

Batlow schreef:
antje_vip schreef:

Plastic? :Y)

:D Ze zijn toch ook van plastic?

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:28

"Ze heeft 17" en ik weet haar maat namelijk 17".. "

De inch maat is JOUW maat, de maat voor je kont en benen om fatsoenlijk in het zadel te passen. Dat heeft dus niet met de maat voor je paard te maken.

Ik ben zelf geen fan van kunststof zadels. Maar er zijn er bij die vinden het heerlijk.. Maar het gaat er om dat het past op je paard. En dat weet je alleen door het zadel te proberen (met een kundige zadelmaker erbij)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:31

Het heeft ook wel met het paard te maken natuurlijk. Op een pony past geen 17,5 of 18 inch zadel. Soms zelfs ook geen 17 inch.
Maar de 17 inch hangt inderdaad af van je eigen maat, met name de lengte van je bovenbenen en grote van je zitvlak.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:34

Dat is niet helemaal waar, dat ligt maar net aan de kussen/bouw/pasvorm van het zadel. Ik heb een haflinger en daar past gemakkelijk een 18" zadel op. En zo heb je evengoed KWPN'ers waar een 17" al te lang voor is. Je kunt in ieder geval niet zomaar zeggen "mijn paard heeft maat 17 inch dus dit zadel past" want zo makkelijk werkt het niet.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:43

@ antje_vip, kunststof is niet helemaal plastic :D

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 00:55

Daarom laat ik de zadelmaker sowieso langs komen :)

Ik denk dat het de wintec wordt..
Nu nog deze keuzes
Cair/flocked
500/500 close contact

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:51

Ik heb nare ervaringen met Cair, ik zou voor flocked (wol) gaan. 1. er kan veel minder mee misgaan qua verschuiven van de panelen en 2. het is makkelijker aan te passen aan je paardje ;)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:48

Yinthee schreef:
Dat is niet helemaal waar, dat ligt maar net aan de kussen/bouw/pasvorm van het zadel. Ik heb een haflinger en daar past gemakkelijk een 18" zadel op. En zo heb je evengoed KWPN'ers waar een 17" al te lang voor is. Je kunt in ieder geval niet zomaar zeggen "mijn paard heeft maat 17 inch dus dit zadel past" want zo makkelijk werkt het niet.

Nee klopt, maar wat ik bedoel is dat de inchmaat ook verschilt per paard en merk. Dus niet dat mensen denken dat als zij een 17 inch hebben dat dus ook wel op het paard past als de boommaat maar juist is. Begrijp je mijn punt? Inchmaat is de maat van de ruiter, maar ook afhankelijk voor het paard.