Oornetje witwassen (letterlijk)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Oornetje witwassen (letterlijk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 23:37

Hoi!
Ik heb laatst een oornet gekocht (bruin met wit randje), die heb ik per ongeluk gewassen met chaps, waardoor het witte randje lelijk blauw is geworden. Ik had een nieuwe gekocht, en later gedacht: hmm, die bleek ik wel, dan maak ik hem wit. Het randje is nu wel weer mooi wit, maargoed ik heb nu dus de andere weer. Graag zou ik hem helemaal wit hebben en met bleken lukt dat niet. Heeft iemand ervaring met wastabletten? Welk merk zou ik dan moeten pakken? Hoe werkt het? Want ik heb echt geen idee haha. Bedankt alvast!

kimskelly

Re: Oornetje witwassen (letterlijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:42

Ik zou gewoon textiel verf kopen ( in zo'n kuipje) die gooi je bij je netje in wanneer het gewassen wordt. Gewoon bij kruidvat te koop, kost €3, 50.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 23:43

Gaat de wasmachine er dan niet aan?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 13:13

Niemand?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:16

Wat voor materiaal heeft het oornetje? Wil je het hele netje wit hebben? Als je het anders toch niet gebruikt, zou ik het even met bleek proberen. Gewoon in een emmer, en kijken of het hele netje wit word. Dat kan echter alleen als het van katoen is, en kans is ook groot dat de gaten erin vallen. Of je laat het voor wat het is. Dan is het niet mooi maar wel functioneel.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 13:20

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:24

Ik zou het laten voor wat het is. Wil je voor dat aankoopbedrag nog meer geld gaan investeren?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 13:26

Ik weet niet hoe duur zo'n pil is? Maar ik vind het zonde om hem zomaar in de kast te laten slingeren. Ik ben een blutte 16-jarige dus 15 euro is nog best veel geld voor mij haha.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:31

Je kunt hem gewoon gebruiken toch? Hij is toch nog heel? Hij doet toch zijn werk? Het hoeft toch niet perse dan mooi te zijn?

En als je hem opnieuw hebt aan kunnen schaffen omdat je dan ander niet mooi meer vond, dan valt het met dat "blut zijn" wel mee.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:33

Die ga je niet wit krijgen met bleek of textielverf. Is geen 100% katoen.

Sowieso vind ik persoonlijk een wit oornetje echt onooglijk! Vooral op een donker paard. Toont zo lekker dat de aanleuning lekker onstabiel is. Op wedstrijden vooral heel erg onhandig :P

Ik heb zelf eens een witte broek getracht rood te verven. Alleen de binnenkant werd rood. De buitenkant kreeg een perzikkleur. Gewoon vanwege het soort stof.

Mocht je het wel willen proberen, textielverf zit in van die tabletachtige kuipjes, en is speciaal voor de wasmachine. Volgens mij heb je er ook nog een kilo zout voor nodig, maar dat weet ik niet meer zeker.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 13:34

Ik heb nu2 dezelfde, dus eentje wil ik dan maar in een andere kleur aanschaffen. Ik heb nog 5 cent op mijn rekening staan en nog schuld bij mijn ouders. Best wel blut dus.

@Janine1990: Bedankt!ik wil het graag proberen, als hij stuk gaat maakt dat ookniet uit haha.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:39

Ik denk dat je dit niet meer wit gaat krijgen. Waarom gebruik je 'm niet met blauw randje?

Als jij nog maar 5 cent hebt en een schuld bij je ouders, waarom koop je dan een nieuwe en waarom wil je dan nog meer geld in je verwassen oornetje steken? :?

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:42

Janine1990 schreef:

Ik heb zelf eens een witte broek getracht rood te verven. Alleen de binnenkant werd rood. De buitenkant kreeg een perzikkleur. Gewoon vanwege het soort stof.

En een donker oornetje lichter krijgen gaat niet goed lukken.
Meestal werkt van licht naar donker beter ik zou de moeite ook niet doen.

Als ik de foto zo bekijk is die witte rand een soort biesje die kan je er ook vanaf halen en naai je een andere kleur erop of laat hem eraf is net weer wat anders.

je kunt ook 1 van je oornetjes verkopen dan heb je nog iets van je geld terug in plaats van geld gaan uitgeven aan iets wat niet gaat lukken.
En als die lang in de bleek heeft gelegen gaan zoals al eerder is gezegd waarschijnlijk de gaten er in vallen.
Die rommel tast de hele stof aan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:42

Kaitlyn schreef:
Ik denk dat je dit niet meer wit gaat krijgen. Waarom gebruik je 'm niet met blauw randje?

Als jij nog maar 5 cent hebt en een schuld bij je ouders, waarom koop je dan een nieuwe en waarom wil je dan nog meer geld in je verwassen oornetje steken? :?

Joh, wie ben jij om je daar mee te bemoeien?
Ik denk dat bemoeienis van haar ouders wel genoeg is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:43

barrymuis schreef:
Janine1990 schreef:

En een donker oornetje lichter krijgen gaat niet goed lukken.
Meestal werkt van licht naar donker beter ik zou de moeite ook niet doen.

Als ik de foto zo bekijk is die witte rand een soort biesje die kan je er ook vanaf halen en naai je een andere kleur erop of laat hem eraf is net weer wat anders.

je kunt ook 1 van je oornetjes verkopen dan heb je nog iets van je geld terug in plaats van geld gaan uitgeven aan iets wat niet gaat lukken.
En als die lang in de bleek heeft gelegen gaan zoals al eerder is gezegd waarschijnlijk de gaten er in vallen.
Die rommel tast de hele stof aan.

Dat is nog eens een goed idee!!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 13:51

Ik heb een regeling met mijn ouders, geld wat ik verdien met werken hou ik, en kan ik dingen van kopen ofe en stukje terugbetalen. Meestal betaal ik een stukje maar toen even niet. Het biesje is weer wit geworden, dus dat is het probleem niet meer. Toch bedankt voor de tip! Ik senk dat ik hem dan maar aan een vriendin geef ofzo, als hij toch niet meer wit zal worden. Bedankt allemaal!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:07

Janine1990 schreef:
Kaitlyn schreef:

Joh, wie ben jij om je daar mee te bemoeien?
Ik denk dat bemoeienis van haar ouders wel genoeg is.

Joh, wie ben jij om je hierover op de tenen getrapt te voelen?
Vond het alleen apart dat TS neerzet dat ze geen geld heeft en schuld bij haar ouders en dan wel een nieuwe koopt en nog meer geld in een oornetje wil steken waarvan het niet uitmaakt dat het kapot gaat.

TS: Het kan inderdaad een leuk cadeautje voor een vriendin zijn! Blauw met bruin is toch best leuk? :D

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 14:12

Snap ik, maar het gaat 'automatisch' dmv zakgeld dat elke maand van de schuld af. Ik mag zelf beslissen over wat ik zelf verdien. Hij is inmiddels wel weer blauw met wit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:12

Kaitlyn schreef:
Joh, wie ben jij om je hierover op de tenen getrapt te voelen?
Vond het alleen apart dat TS neerzet dat ze geen geld heeft en schuld bij haar ouders en dan wel een nieuwe koopt en nog meer geld in een oornetje wil steken waarvan het niet uitmaakt dat het kapot gaat.

TS: Het kan inderdaad een leuk cadeautje voor een vriendin zijn! Blauw met bruin is toch best leuk? :D

Ik neem aan dat je wel begrijpt dat ik me daarover niet op mijn tenen getrapt hoef te voelen en dat ik uit verbazing reageer op het feit dat wildvreemden zich met de financiën van jongeren willen bemoeien. Dat kan ik echt niet begrijpen. Met name jongeren zijn erg onschuldig in het neerzetten van informatie op internet. Lijkt me nu ook gewoon het geval.

Je verbazen over de neergezette informatie betekent ook niet dat je meteen moet ingrijpen of je er mee moet bemoeien.