Kunstof dressuur zadel Knight rider, voor/nadelen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jansje73

Kunstof dressuur zadel Knight rider, voor/nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 21:15

Hoi Bokkers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een kunstof zadel voor mijn tinkers. Ik wil er een dressuur zadel bij, naast mijn wow spring zadel. Mijn beide tinkers zijn 3 en 4 jaar en nog niet uit gegroeid. Nu hebben ze tegen mij gezegd dat ik beter nog een paar jaar kan wachten tot mijn beide tinkers zijn uitgegroeid en dan pas een goede zadels voor hun aanschaffen.Mijn voor kuur ga dan uit naar wintec.

Nu wil ik voor een paar jaar een goede kunstof zadel kopen die niet al te duur is en waar je toch goed mee kan rijden. Ik zit te denken aan een Knight Rider , dat zijn fijne zadel en kost ook niet duur ( geloof 200 euro nieuw) . Die heeft er ervaring met de kunstof zadel van knight Rider? graag hoor ik jullie mening er over.

skibby

Re: Kunstof dressuur zadel Knight rider, voor/nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:34

Zijn fijne zadel , licht in gewicht en goedkoop. Dat voor tijdelijk voor een paar jaar voor het rijden dat kan je goed doen hoor.Ooit een verzorg pony gehad waar een knight Rider dressuur en vzh zadels op lag. ik vond het fijne zadels om mee te rijden.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 09:56

Zo denk ik er ook over. Mijn zoontje heeft zo zadel (16 inch) en heb daar veel een op gezeten. En zijn ook gemakkelijk met schoonmaken.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 10:08

Zijn idd prima zadels om tijdelijk mee te rijden.
Slijten wel erg hard naar mijn mening.

Maar is een Wintec (aangezien je die in de toekomst wilt) met een wisselbare boom niet wat voor je dan?
Ook die zadels zijn laag in nieuwprijs, maar hebben wel een betere kwaliteit.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 12:45

Ik weet dat de kwaliteit van de wintec veel beter dan die van de Knight Rider. Als ik een wintec dressuur zadel wil dan wil ik wel een Isabella Werth zadel, en een vzh wintec2000 . Beide zadels zijn duur als je ze nieuw wil kopen en st is ook wat ik wil. Dus dat wordt sparen en daarom wil ik nu een degelijke goedkope zadel hebben.