Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Rije schreef:Als een singel irriteert, ben je dan niet bang dat zo'n body bandage niet ook gaat irriteren?

Cassidy schreef:Smeersels maken de huid zacht. Dus niets meer smeren. En als er eenmaal een wondje heeft gezeten zou je toch echt voldoende tijd moeten nemen om dit te laten genezen. Paard moet eelt kweken op die plekken. En je zegt dat je alle soorten singels al hebt geprobeerd, valt daar mohair ook onder?

Cassidy schreef:Waar zitten de plekken dan? Bij de elleboog of hoger?
Als ze hoog zitten kun je kijken of je van een katoenen dweil een hoes kunt maken, die zijn niet duur en dan kun je meerdere maken die je vaker kunt wassen.
En met een mohair singel bedoel ik een ouderwetse koordsingel. Maar als de plek hoog zit, is dat misschien niet nodig, want makkelijk te vinden zijn die niet meer.
Nivada schreef:Is maar 1 x aanschaffen toch? Gewoon ff sparen... ken de huid helen en kun je daarna weer fris beginnen.

) http://www.hipponet.be/ heeft mattes singels, die zorgen er ook voor dat de schuurplekken verdwijnen.

CK88 schreef:Mijn paard heeft het ook, waar mijn benen liggen, waar de singel zit, bij haar halster, aan het uit einde van het dekje, aan beide zijdes van de hals door de teugels... En alleen wanneer ze geschoren is. Dit komt omdat de bescherming weg is, en wanneer de haren weer iets gaan groeien voor de zomervacht (nu dus) zijn de haren erg broos waardoor ze afbreken. Ik heb een bontje om de singel, dat helpt, en een bontje om het kopstuk van het halster, en spuit er anti klit op. Dit helpt omdat het glad maakt en je materialen er dan makkelijk langs glijden. (niet doen bij de singel of zadel) http://www.hipponet.be/ heeft mattes singels, die zorgen er ook voor dat de schuurplekken verdwijnen.
Vaak zijn de kale plekken wel weer weg als de zomervacht erdoor is
Onder het zadel heb ik een HKM dekje, met fleece onderkant die is erg zacht, echt wol zal ook helpen. Succes!
Cassidy schreef:CK88 schreef:Mijn paard heeft het ook, waar mijn benen liggen, waar de singel zit, bij haar halster, aan het uit einde van het dekje, aan beide zijdes van de hals door de teugels... En alleen wanneer ze geschoren is. Dit komt omdat de bescherming weg is, en wanneer de haren weer iets gaan groeien voor de zomervacht (nu dus) zijn de haren erg broos waardoor ze afbreken. Ik heb een bontje om de singel, dat helpt, en een bontje om het kopstuk van het halster, en spuit er anti klit op. Dit helpt omdat het glad maakt en je materialen er dan makkelijk langs glijden. (niet doen bij de singel of zadel) http://www.hipponet.be/ heeft mattes singels, die zorgen er ook voor dat de schuurplekken verdwijnen.
Vaak zijn de kale plekken wel weer weg als de zomervacht erdoor is
Onder het zadel heb ik een HKM dekje, met fleece onderkant die is erg zacht, echt wol zal ook helpen. Succes!
Ik begrijp uit de openingspost dat het niet alleen afgebroken haren zijn maar dat de huid stuk is.