Fijne singel smal / dun bij ellebogen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

2005

Fijne singel smal / dun bij ellebogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 10:10

Ik zoek een singel die smal en vooral dun is bij de ellebogen, de druk wel mooi verdeelt (geen supersmalle snijdende singel) en die van superzacht en soepel leer is. Het grootste probleem is dat de meeste singels vaak met padding zijn gemaakt, waardoor ze dikker worden. Dat kan mijn paard absoluut niet hebben.

Ik had deze al gezien:

Prestige A43
Afbeelding

Prestige A40
Afbeelding

Vantaggio
Afbeelding

De singel van Vantaggio is misschien wel te curved. Ik wil alleen leer, geen neopreen en geen bont. De singel van Schleese/DK vind ik ook mooi. Vraag me even af of er veel verschil tussen Schleese en DK zit, behalve de prijs :D .

SchleeseAfbeelding

Ervaringen zijn welkom. Suggesties voor andere singels ook.

swatch

Re: Fijne singel smal / dun bij ellebogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:33

Ik heb de prestige a40 en de a42. Ik vind het fijne singels in gebruik. Ze blijven soepel en zijn zacht gevoerd en geen hard randje langs de elleboog. Naar mijn idee is de A42 ook wel een aardige als tegenhanger van de fairfax singel qua model. De A43 met elastiek, die lijkt me juist minder fijn omdat er haartjes tussen de elastieken zouden kunnen gaan zitten en dat lijkt me niet fijn. Het elastiek daarvan ligt meteen tegen de huid van je paard aan. Ze zijn helaas wel wat duur.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 09:18

De A42 staat die niet af aan de voorkant? De Fairfax ging bij mijn paard enorm afstaan, maar dat was in combinatie met een ander zadel.

Dat is wel een goede van die haartjes! Ga eens googlen naar een foto van de achterkant.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 18:55

Iemand nog een idee voor meer merken die ik kan proberen?

Heb wel een paard met een supergevoelig velletje, hoofdstel, singels, alles schuurt. Moet wel echt leer zijn, neopreen is nog erger.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 18:56

Iemand nog een idee voor meer merken die ik kan proberen?

Heb wel een paard met een supergevoelig velletje, hoofdstel, singels, alles schuurt. Moet wel echt leer zijn, neopreen is nog erger.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:57

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 19:10

Ik ben bang dat die ook te breed is. Het stomme is, een smal, dun singeltje krijgt ze geen schuurplekken van, maar vind ze echt NIET fijn met aansingelen. Een brede singel vindt ze prima met aansingelen, maar die gaat weer schuren.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:11

rossner?

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:13

Heb je de smalle fairfax geprobeerd? Dat was voor mij ideaal!

Lekilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:15

Ik had zelfde probleem. Heb nu lederen smalle singel van BR, besteld bij Medhorses. Daar geen klachten meer mee!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:17

Ik ben al jaren tevreden over mijn Mattes singel (dubbel teruggesneden). Heeft me toen heel wat singels gekost voordat ik bij deze uitkwam.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 19:27

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Rossner: Heb ik geen ervaring mee. Vond hem in de winkel wel behoorlijk hard.
Fairfax: smalle heb ik gehad, met een ander zadel. Was geen succes. Maar het valt me wel op dat de Fairfax die ik had eigenlijk vrij stug was. De andere Fairfax singels die ik zie zijn veel soepeler en zachter. Ben al op zoek naar een tweedehands, in de hoop dat die ook soepel is.
BR: Ik ga zoeken. Ik had bij mijn bruine tuig een smalle bruine singel van Horze. Was ideaal, geen schuurplekken. Past alleen niet op mijn nieuwe zadel. Net te lang. Nadeel van smal is alleen, de drukverdeling is niet fijn. Ik heb een echte merrie merrie, die wil liever een zachte drukverdelende singel.
Mattes: heb ik gehad, was te breed. Maar dubbel teruggesneden ken ik niet? Ik had de anatomische banaanvariant.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:33

Ninon Schutte van het Zadelatelier heeft ook singels die heel smal zijn bij de ellebogen en dan breed uitlopen onder de buik.