endurance hoofdstel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Erres

endurance hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 15:56

Al een tijdje ben ik aan het rondkijken naar een endurance hoofdstel. Ik vind ze hartstikke leuk om te zien, die kleurtjes! Maar ze lijken me vooral erg praktisch. Ik hou van buitenritjes maken en daar zijn ze toch heel geschikt voor?
Heeft iemand ervaringen?
En wat zijn de nadelen ervan??

spotterick

Re: endurance hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:58

Hier ben ik ook heel benieuwt naar!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:59

Nadeel is dat je waarschijnlijk meer kleurtjes gaat willen hebben ;)

Voordeel: enorm sterk, goed schoon te maken (water is voldoende). Is meestal halster en hoofstel in 1, ideaal als je even tussendoor wilt stoppen.

Nadeel: dunne riempjes verspreiden geen druk. Is dus ook absoluut niet geschikt om nauwsluitend "om te snoeren" (de neusriem).

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:05

Grote voordeel van een endurance hoofdstel is dat ze meestal van Biothane gemaakt zijn en dus makkelijk schoon te maken zijn.

Ze zijn erg flexibel en zitten de meeste paarden best lekker. Een ander voordeel is dat je het bit kunt verwijderen zonder het hoofdstel te moeten af doen. Ze zitten meestal vast met bitclips. Ook heb je geen halster meer nodig. De meeste hoofdstellen zijn halster-hoofdstellen.